کد خبر: ۴۰۳۱۸
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۰

تراشه A18 پرو اپل ظاهراً به قابلیت پردازش آفلاین هوش مصنوعی مجهز می‌شود

به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد امکان پردازش آفلاین هوش مصنوعی را در آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس فراهم کند.

تراشه A18 پرو اپل ظاهراً به قابلیت پردازش آفلاین هوش مصنوعی مجهز می‌شود

به گزارش«نبض فناوری» باتوجه به گزارش‌های جدید به نظر می‌رسد اپل درحال ایجاد تغییراتی در پردازنده A18 پرو است. این تغییرات به اپل امکان می‌دهد تا پردازش هوش مصنوعی آفلاین و روی گوشی را برای آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس فراهم کند.

براساس گزارش 9to5Mac، «جف پو»، تحلیلگر تحقیقات فناوری شرکت بین‌المللی هایتونگ، می‌گوید که تراشه A18 Pro اپل دارای یک قالب بزرگ‌تر نسبت به تراشه A17 پرو خواهد بود. این امر می‌تواند برای انجام محاسبات هوش مصنوعی مناسب باشد. قالب بزرگ‌تر به این معنی است که این تراشه می‌تواند ترانزیستورهای بیشتری در خود جای دهد. یکی از کاربردهای چنین فضای بیشتری، ارائه قابلیت‌های آفلاین هوش مصنوعی در آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس است.

تراشه A18 پرو و امکان پردازش آفلاین هوش مصنوعی

افزایش اندازه قالب تراشه A18 پرو علاوه‌بر اینکه مزایایی به‌همراه دارد، ممکن است روی بهره‌وری انرژی و میزان گرما نیز تأثیر بگذارد؛ باید ببینیم که اپل چگونه می‌خواهد تعادل مزایا و معایت این تغییرات را در آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس حفظ کند. همچنین اپل احتمالاً برای پشتیبانی بهتر از هوش مصنوعی مولد، به رم بیشتری در گوشی‌های آینده خود نیاز خواهد داشت.

در گفته‌های جف پو، به «هوش مصنوعی لبه» (AI on the edge) اشاره شده است که درواقع همان پردازش آفلاین هوش مصنوعی روی دستگاه است. محاسبات هوش مصنوعی لبه اجازه می‌دهد تا داده‌های مورد نیاز در گوشی ذخیره شوند و الگوریتم‌های هوش مصنوعی امکان پردازش این داده‌ها را مستقیماً و بدون اتصال به اینترنت داشته باشند. این امر پردازش داده‌ها را در چند میلی‌ثانیه ممکن می‌کند و پاسخ هوش مصنوعی به کاربر نیز در کمترین زمان اتفاق خواهد افتاد.

به‌طورکلی به نظر می‌رسد که اپل در پرچمدارهای آتی خود قصد دارد بیشتر روی هوش مصنوعی متمرکز باشد. البته با آنکه طبق برخی شایعات آیفون 16 و 16 پلاس نیز نسخه‌ای از تراشه A18 خواهند داشت، اما احتمالاً فقط دو مدل آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس به قابلیت‌های پردازش آفلاین هوش مصنوعی مجهز باشند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی