کد خبر: ۴۰۴۵۸
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۱
در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳؛

باید انتقال فناوری و تسهیل بازار دانش‌بنیان‌ها فراهم شود

کارشناسان براین باورند که جهش تولید زمانی با مشارکت مردمی محقق می‌شود که شرکت‌های دانش بنیان بتوانند با انتقال فناوری و دانش به تولیدکنندگان کوچک و فعالان اقتصادی، کارایی و بهره وری مشاغل پائین دستی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» هر ساله رهبر انقلاب براساس مباحث روز جامعه شعار سال را انتخاب می‌کنند تا طبق آن مسئولان کشور در بخش‌های مختلف برنامه ریزی اصولی را انجام داده تا منویات رهبری محقق شود. در سال‌های گذشته ما یک روند صعودی را در حرکت کلی کشور در مسیر دانش فناوری و الان رسیده به اقتصاد مبتنی بر دانش در کشور داشتیم. در سال‌های گذشته یک روند صعودی را در حرکت کلی کشور در مسیر دانش فناوری طی کرده و به اقتصاد مبتنی بر دانش ختم شده است. 
براساس این گزارش طی سال‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای در جهت رشد و تعالی دانش و فناوری و اقتصاد کشور صورت گرفته است، اما این تلاش‌ها ناکافی بوده و با معیار‌های جهانی فاصله داریم و بایستی در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.
از سوی دیگر با روی کارآمدن شرکت‌های دانش بنیان بخشی از مشکلات و موانع کلیدی به دلیل برخی از تحریم‌ها مرتفع شده و دستاورد‌های شاخص و قابل توجهی در این راستا به منصه ظهور رسیده است، اما با این وجود شرکت‌های دانش بنیان برای پیمودن پله‌های ترقی نیاز به حمایت مسئولان دارند. 
از آنجا که شعار سال ۱۴۰۳، «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب برنامه‌ریزان کشور و همکاری صاحب‌نظران و مشارکت عملی فعالان اقتصادی، زمینه تحقق این شعار به بهترین وجه فراهم شود.
شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با انتقال فناوری و دانش به تولیدکنندگان کوچک و فعالان اقتصادی، کارایی و بهره وری مشاغل پائین دستی را تسهیل کنند؛ فعالان اقتصادی می‌توانند از ارتباطات و دسترسی به بازار که توسط شرکت‌ها و تولیدکنندگان دانش بنیان ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند؛ شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ارائه برنامه‌های آموزشی، کارگاه‌ها یا دوره‌های کارآموزی به توسعه مهارت در اقتصاد عمومی کمک کنند تا فعالان اقتصادی مهارت‌های خود را ارتقا داده و مشاغل مرتبط را ایجاد یا افزایش دهند؛ و با گنجاندن فعالان اقتصادی در زنجیره تامین و مدل‌های تجاری، شرکت‌ها و تولیدکنندگان دانش بنیان می‌توانند با حمایت از اقتصاد‌های محلی، کاهش نابرابری درآمد، و ترویج شیوه‌های دوستدار محیط زیست به توسعه پایدار کمک کنند. همه این موارد را می‌توان به عنوان برنامه‌ای مدنظر قرار داد که صنعت نفت در راستای دستیابی به اهداف کلان خود مورد حمایت قرار داده و به عنوان هسته مرکزی آن عمل می‌کند.
در نتیجه، مشارکت مردم با شرکت‌ها و تولیدکنندگان دانش‌بنیان که در اصل تعامل و همکاری با صنعت نفت به حساب می‌آید، چشم‌انداز اقتصادی را فراگیرتر و انعطاف‌پذیرتر انعکاس داده و آینده‌ای را مجسم می‌سازد که در آن جهش تولید به دست مردم، با توان مردم و با مشارکت مردم تحقق یافته است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی