کد خبر: ۴۰۵۲۹
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۰

نسل بعدی قلم لمسی اپل ظاهراً بدون نیاز به شارژ کردن از آیفون نیز پشتیبانی می‌کند

اغلب منابع خبر از احتمال معرفی نسل جدید قلم لمسی اپل همراه با آیپدهای نسل آینده می‌دهند که احتمالا تغییرات چشمگیری را شاهد خواهند بود.

به گزارش«نبض فناوری»با نزدیک شدن به معرفی نسل جدید آیپدهای اپل، بازار گمانه‌زنی و شایعات پیرامون لوازم جانبی محصولات این شرکت از جمله قلم لمسی اپل نیز به‌شدت داغ است. گزارش‌های تاییدنشده، ادعا دارند که نسل سوم اپل پنسل احتمالاً از گوشی‌های هوشمند این شرکت نیز پشتیبانی به‌عمل خواهد آورد و اپل نیز سعی دارد بدون حذف قابلیت‌ها و امکانات، نیاز به شارژ کردن را در این محصول از بین ببرد.

قلم لمسی جدید اپل چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

اولین نسل از اپل پنسل نیاز به شارژ کردن از طریق اتصال مستقیم به تبلت‌های این شرکت داشت؛ اما در نسل دوم این مشکلی تا حدودی برطرف شد و کاربران تنها با قرار دادن آن در قسمت کناری بدنه می‌توانند فرایند شارژ را انجام دهند. اتصال در نسل اخیر به‌صورت مغناطیسی برقرار می‌شود و نیازی به استفاده از درگاه یا کابل وجود ندارد؛ اگرچه درگاه مخفی USB-C روی آن درنظر گرفته شده‌است. با این حال به نظر می‌رسد که اپل به‌طور کلی از نیاز به شارژ در قلم خود راضی نیست و سعی دارد با حفظ امکانات فعلی یا حتی افزودن موارد جدید، وابستگی به شارژ را برطرف کند.

گزارش‌های نشات گرفته از پتنت‌های جدید ثبت شده توسط اپل، برای اولین‌بار ادعای حذف شارژ از قلم این شرکت را مطرح کردند. در پتنت‌های گفته‌شده، صفحه‌نمایش جدیدی برای آیپد درنظر گرفته شده‌است که به‌منظور تشخیص استایلوس از رهگیری پرتو نور بهره می‌برد. ظاهراً اپل برای بهبود قلم خود، به سراغ آیپدها رفته و تغییری روی خود استایلوس ایجاد نکرده‌است. سیستم استایلوس نوری که به همین منظور طراحی شده‌است می‌تواند موقعیت، فاصله، زاویه و چرخش قلم را با استفاده از پرتو تشخیص دهد تا دیگر نیازی به شارژ کردن قلم وجود نداشته‌باشد.

قلم لمسی جدید اپل

اپل در توضیحات خود از عبارت «استایلوس منفعل» استفاده کرده است که احتمالاً بیانگر عدم نیاز به شارژ در این محصول خواهد بود. قلم لمسی جدید اپل می‌تواند نور نمایشگر را به آن بازتاب نماید و بدون نیاز به استفاده از انرژی، پرتو لازم جهت رهگیری حرکات را از خود ساطع کند. زاویه‌های مختلف قرارگیری قلم می‌تواند الگوی خاصی از بازتاب را به‌دنبال داشته‌باشند که سیستم تشخیص و رهگیری پرتو به‌کمک آن قادر به عملکرد صحیح خواهد بود.

شایان‌ذکر است که در پتنت‌های مورد بحث، جزئیات بیشتری هم مطرح شده‌است که از جمله آنها می‌توان به محل‌هایی که امکان استفاده از سیستم استایلوس نوری وجود ندارد، اشاره کرد. در مقابل، برخی از نقاط هم با حساسیت و دقت بالاتری نسبت به فناوری فعلی قادر به تشخیص حرکات قلم خواهند بود. این پتنت شامل ۷۰ صفحه می‌شود که ۳۰ صفحه آن تنها به تصاویر و طرح‌های شماتیک اختصاص پیدا کرده است.

اپل پنسل

البته نباید فراموش کرد که اگر قلم لمسی آتی اپل نیازی به انرژی جهت کارکرد اصلی خود نداشته‌باشد و درون آن باتری قرار نگیرد، امکان ارائه برخی از قابلیت‌های فعلی مثل تشخیص لمس از سوی کاربر وجود نخواهد داشت. برای مثال نسل دوم اپل پنسل قادر به تشخیص دو تپ متوالی توسط کاربر است و فرد می‌تواند با دو ضربه به نزدیکی قلم، ابزار مورد استفاده خود در اپلیکیشن باز شده را تغییر دهد. همچنین برخی گزارش‌ها ادعا دارند که نسل سوم این محصول قادر به تشخیص فشار وارد شده و ارائه میانبرها بر همین اساس خواهد بود.

اگرچه تمامی حرکات گفته شده موجب حرکت جزئی قلم می‌شود و با استفاده از فناوری‌هایی مثل رهگیری پرتو نور می‌توان آنها را بدون نیاز به انرژی هم تشخیص داد؛ اما تشخیص به تنهایی کافی نخواهد بود و پردازش هم برای عملکرد صحیح دستورات لازم است. به همین دلیل مشخص نیست که در صورت حذف باتری از نسل بعدی قلم لمسی اپل، فرایند پردازش دستورات به چه صورت انجام خواهد شد. در داخل پتنت‌ها، طرح‌های استفاده از استایلوس روی گوشی هم به چشم می‌خورد که می‌تواند مهر تاییدی بر شایعات قبلی جهت ارائه قلم ۴۹ دلاری برای آیفون‌ها باشد. با این حال طرح‌های دیگری مبنی بر استفاده از قلم روی مک‌بوک، آیپاد تاچ و اپل واچ نیز وجود دارد و شاید اپلاز این طریق، تنها سعی دارد حق مالکیت معنوی لوازم جانبی احتمالی مرتبط با محصولات خود را در اختیار بگیرد.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی