کد خبر: ۴۰۵۴۴
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۰

رندرهای جدید گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 6 در فضای وب منتشر شد

این تصاویر نشان‌دهنده وجود دکمه اختصاصی شاتر دوربین، جک صوتی هدفون و طراحی عریض‌تر و کوتاه‌تر بدنه گوشی هستند.

به گزارش «نبض فناوری»بر اساس شایعات منتشر شده تا به این لحظه گوشی اکسپریا 1 مارک 6 شرکت سونی از طراحی بسیار مشابه با مدل‌ نسل قبلی خود برخوردار خواهد بود. با این‌حال گوشی جدید از نسبت ابعاد متفاوتی نسبت به اکسپریا 1 مارک 5 استفاده خواهد کرد. گوشی پرچمدار آینده اکسپریا این‌بار از ارتفاع کمتر و عرض کمی بیش‌تر برخوردار است.

همچنین اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که نمایشگر اکسپریا 1 مارک 6 فاقد رزولوشن 4K بوده و دوربین‌های این گوشی نیز دقیقا همانند نمونه‌های به‌کارگیری شده در مدل سال گذشته یعنی اکسپریا 1 مارک 5 خواهد بود. امروز تعدادی رندر CAD جدید از گوشی اکسپریا 1 مارک 6 در فضای آنلاین منتشر شده است.

منبع منتشرکننده تصاویر ادعا می‌کند که این گوشی مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی بوده و جک صوتی هدفون نیز کماکان قابل دسترس است.بعلاوه دکمه اختصاصی شاتر دوربین نیز روی لبه سمت راست بدنه دستگاه تعبیه شده است.

بر اساس شنیده‌ها اکسپریا 1 مارک 6 از ابعاد 161.9×74.5×8.4 میلی‌متری برخوردار بوده و در نتیجه نسبت به اکسپریا 1 مارک 5 با ابعاد 165x71x8.3 میلی‌متری دارای ظاهری کوتاه‌تر و البته عریض‌تر خواهد بود.

بنابراین بدیهی است که گوشی نسل ششم اکسپریا از نسبت ابعاد 21:9 استفاده نخواهد کرد. این مشخصه یکی از ویژگی‌های متمایزکننده مدل‌های پیشین سری اکسپریا 1 به‌شمار می‌رود.

در نتیجه نسبت ابعاد مورد استفاده برای اکسپریا 1 مارک 6 با سایر مدل‌های پرچمدار موجود در بازار تشابه بیش‌تری خواهد داشت. امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند در فضای ابعادی 19:9 تا 20:9 قرار دارند و نسبت ابعاد اکسپریا 1 مارک 6 نیز به احتمال فراوان در همین محدوده جای خواهد گرفت.

صنعت موبایل از به‌کارگیری گسترده رزولوشن 4K امتناع نموده است؛ بنابراین در صورت صحت شایعات منتشر شده، سونی نیز از پیاده‌سازی این ایده صرفنظر خواهد کرد. استفاده از این ویژگی در مقطعی از زمان به منزله یک ایده مناسب برای جلب نظر مشتریان قلمداد می‌شد. اما این موضوع در واقعیت اهمیت چندانی ندارد و آمار فروش مدل‌های غیر 4K سری اکسپریا 1 نیز موید همین موضوع است.

زمان معرفی سری اکسپریا 1 مارک 6 هنوز به‌طور دقیق اعلام نشده است؛ اما برای مقایسه جالب است بدانید که اکسپریا 1 مارک 5 در ماه مه سال گذشته معرفی شد. بنابراین امسال نیز احتمالا در همین پنجره زمانی شاهد رونمایی از اکسپریا 1 مارک 6 خواهیم بود.

منبع:آی تی رسان 

برچسب ها: رندر گوشی سونی
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی