کد خبر: ۴۱۰۸۵
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۴۸

لزوم استفاده از توان دانش بنیان‌های تولیدی در جهت بهره وری و ارز آوری

یک کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به نقش پررنگ شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور، گفت: در بحث تولید استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان تولید و بهره وری و ارز آوری را در کشور افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی نقش کلیدی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی جوانان دارد و و نقش این شرکت‌ها را در جهت رشد اقتصادی را نمی‌توان نادیده گرفت. می‌توان گفت که دانش‌بنیان‌ها در خط مقدم نوآوری، تحقیق و توسعه، پیشروی پیشرفت‌های فناوری و ایجاد فرصت‌های جدید برای شکوفایی اقتصادی هستند. اقتصادی که مبتنی بر دانش با تولید، انتشار و کاربرد دانش در تولید کالا و خدمات مشخص می‌شود. این رویکرد دانش محور به توسعه اقتصادی پتانسیل ایجاد رشد پایدار و افزایش رقابت پذیری ایران در بازار جهانی را دارد. 
احسان حسینی راد کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به نقش پررنگ شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور،در گفتگو با  نبض فناوری، گفت: امروزه این شرکت‌ها همسو با دانش‌های روز تحولات چشمگیری را در تمام بخش‌های کلیدی ایفا می‌کند. همین شرکت‌ها بودند که در شرایط کرونایی و شرایط سخت تحریم توانستند تجهیزات استراتژیک مورد نیاز کشور طراحی و تولید کرده و کشور را از واردات بی نیاز کنند.
وی تصریح کرد: با استفاده از دانش و مهارت‌های جمعی این افراد، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای چالش‌های پیچیده ایجاد کنند که منجر به توسعه فناوری‌ها و محصولات جدید می‌گردد که باعث رشد اقتصادی می‌شود.
حسینی راد درباره تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردمی، افزود: تحقق جهش تولید نیاز به کار و برنامه‌ریزی بلند‌مدت دارد و برای استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی مسئولان باید استفاده کنند تا شعار سال که یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است تحقق پیدا کند و در کنار آن اقتصاد کشور رونق می‌گیرد. 
وی ادامه داد: بخشی از مشارکت مردم در جهش تولید نشات گرفته از مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه است. باید به این بخش توجه شود که سرمایه‌های مردم در بخش تولید در کشور اثر گذار است و این سرمایه‌های مردم باید به سمت تولید هدایت شود تا هم نقدینگی از بازار جمع شود و هم این که تولید رونق بگیرد و اقتصاد رشد کند. از سوی دیگر در بحث تولید استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان تولید و بهره وری و ارز آوری را در کشور افزایش خواهد داد

ارسال نظرات
گزارش هزار روز خدمت وزارت ارتباطات؛ کاهش ۴۰ درصدی پینگ ۱۰۰ بازی پر مخاطب
وبگردی