کد خبر: ۴۲۷۲۴
|
۱۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۰

یوتیوب با آپدیت بخش Shorts به مقابله جدی‌تر با تیک‌تاک می‌رود

یوتیوب با قابلیت‌های جدیدی مثل آپلود ویدیوهای طولانی‌تر و قالب‌های‌ آماده‌ی ترندهای روز در Shorts، رقابت با تیک‌تاک را با جدیت بیشتری ادامه می‌دهد.

به گزارش «نبض فناوری»به نقل از زومیت،یوتیوب مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را برای بخش Shorts معرفی کرد که مهم‌ترین آن‌ها امکان آپلود ویدیوهای سه دقیقه‌ای، به‌روزرسانی پلیر Shorts و معرفی قالب‌های جدید است. این تغییرات به یوتیوب کمک می‌کند تا با تیک‌تاک بهتر رقابت کند؛ زیرا این پلتفرم از قبل امکان آپلود ویدیوهای طولانی‌تر و مشارکت راحت‌تر در ترندها را به کاربرانش ارائه می‌داد.

پلیر جدید Shorts طراحی ساده‌تری نسبت‌به قبل دارد و دکمه‌های تعامل بازدیدکنندگان به شکل آیکون‌های حاشیه‌ای در آمده‌اند تا ویدیوها بهتر نمایش داده شوند. علاوه‌بر این، نام تولیدکننده‌ی محتوا و توضیحات ویدیو در بخش پایینی صفحه فشرده‌تر شده است و کاربران باید برای خواندن متن کامل روی دکمه More کلیک کنند.

مقایسه نسخه جدید و قدیمی پلیر یوتیوب Shorts

به‌گفته‌ی یوتیوب، اضافه‌شدن قالب‌ها به بخش Shorts یوتیوب، به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند راحت‌تر در ترندها شرکت کنند. یوتیوب به کاربران اجازه می‌دهد با انتخاب گزینه‌ی Remix از قالب‌های موجود برای ساخت ویدیوی خود استفاده کنند. این قابلیت، بدون‌نیاز به اپلیکیشن جداگانه، به کاربران اجازه می‌دهد به‌طور مستقیم از دوربین Shorts به محتوای محبوب روز دسترسی داشته باشند.

 

از دیگر آپدیت‌های یوتیوب Shorts می‌توان به اضافه‌شدن صفحه‌ی جدید برای نمایش ترندهای روز در کشورها اشاره کرد. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند ترندهای محلی را راحت‌تر کشف کنند، درحالی‌که تیک‌تاک بیشتر روی ترندهای جهانی و نمایش آن‌ها ازطریق بخش For You تمرکز دارد.

یوتیوب ویژگی‌های دیگری نیز به بخش Shorts اضافه کرده است که امکان مشاهده‌ی پیش‌نمایش نظرات و کنترل نمایش ویدیوهای این بخش در فید کاربران را فراهم می‌کند. تغییرات جدید و مدل هوش مصنوعی Veo گوگل، قابلیت‌های جدیدی برای ایجاد ویدیوهای خلاقانه به تولیدکنندگان محتوا ارائه می‌دهند.

 

ارسال نظرات
در آخرین گزارش درآمد «آسیاتک» در کدال، افزایش درآمد و فروش ۴۳ درصدی «آسیاتک» در ۶ ماهه ۱۴۰۳
وبگردی