کد خبر: ۱۳۹۰۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۱

چطور مخاطب را وادار کنید تا جواب ایمیلتان را بدهد؟

گاهی برای نوشتن ایمیل ساعت ها وقت صرف می کنیم و مدت ها منتظر پاسخ مخاطب خود می مانیم؛ گاها بسیاری از این ایمیل ها بی پاسخ می مانند. با استفاده از ترفندهای زیر می توانید به خواسته خود نزدیکتر شوید.

چطور مخاطب را وادار کنید تا جواب ایمیلتان را بدهد؟

به گزارش «نبض فناوری»، برای اینکه مخاطبتان با احتمال بیشتری جواب ایمیل شما را بدهد؛ از علم روانشناسی کمک بگیرید. با در نظر گرفتن مقداری از علوم رفتاری می توان دریافت کننده را تشویق کرد تا پاسخ ایمیل را بدهد.

پاسخ دادن را آسان کنید

مکس موبی رئیس علوم رفتاری در «fintech Plum» اظهار کرد: قوی ترین تأثیری که در هر محیطی می توانید داشته باشید؛ آسان کردن کارها است. درک کلمات شما باید آسان باشد؛ گیرنده باید بفهمد که چه می خواهید.

ریچارد تالر برنده جایزه نوبل در کتاب Nudge نوشت که: «اگر می خواهید مردم را به انجام کاری وادار کنید ، کار را آسان کنید و موانع را بردارید.»

به خواسته خود مستقیم اشاره  کنید

در انتهای ایمیل دقیقاً همان کاری که از مخاطب می خواهید را قرار دهید. به هیچ وجه اطلاعات اضافی و شاخ و برگ را اضافه نکنید. اطلاعات بیش از حد جلوی پاسخ دهی را می گیرد.

جلب توجه کنید

در چند جمله ای که می نویسید، مطمئن شوید که درخواست شما توجه مخاطب را جلب می کند. اگر چیزی برای هدف گذاری داشته باشیم، مغز ما خیلی راحت تر کار می کند.

در متن خود چیزی به مخاطب دهید تا وام دارتان باشد

در مرحله بعدی ایمیل خود را اجتماعی تر کنید. انسانها تحت تاثیر گفته ها و اعمال یکدیگر قرار می گیرند.

همه ما دفترچه هایی بسیار دقیق را در مغز خود نگه می داریم که مردم برای ما ساخته اند. وقتی کسی کاری را برای ما انجام داده متقابلا به دنبال جبران آن هستیم. این مفهوم متقابل است. به عنوان مثال اگر برای یک کارفرما ایمیل ارسال می کنید، فقط درخواست کار نکنید و ابتدا چیزی به او بدهید. مثلا یک ایده بازاریابی، پیشنهاد طراحی یا روشی برای بهبود کد شرکت به اشتراک بگذارید.

ادب را رعایت کنید

« Mai-Chi Vu» طراح محصولات در افزونه ایمیل بومرنگ (که از یادگیری ماشین برای محاسبه احتمال پاسخ شما استفاده می کند) اعلام کرد که رعایت ادب در سطوح ابتدایی نیز کمک کننده است.

افزونه بومرنگ همچنین به شما امکان می دهد؛ ایمیل ها را برنامه ریزی کنید (جیمیل گوگل نسخه اختصاصی این ویژگی را نیز معرفی کرده است).

زمان طلایی ارسال را انتخاب کنید

زمان ارسال ایمیل هم مهم است به طوریکه اگر اطلاعات دارید که مخاطب در چه ساعت روز احتمالا ایمیل خود را مرور می کند؛ بهتر است جزو اولین ایمیلها در صندق پستی او باشید.

احترام گذاشتن به وقت مخاطب بسیار مهم است. برای مثال به طور صریح بگویید که برای پروژه کارشناسی ارشد خود نیاز دارید 15 دقیقه تلفنی با استاد صحبت کنید؛ صریح بودن به جلوگیری از رفت و برگشت طولانی کمک می کند.

با گزینه های پیش فرض؛ کار جوابدهی را آسانتر کنید

وجود گزینه های پیش فرض در ایمیل هم کمک کننده است؛ برای مثال اگر منتظر تایید کارهایتان هستید در متن ایمیلتان بنویسید که در صورت عدم دریافت پاسخ این فرض را می کنید که کار درست است و ادامه پروژه را پیش می برید.

برچسب ها: ایمیل صندوق پستی
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی