کد خبر: ۱۳۹۳۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۴
درخواست عفو بین الملل؛

شناسایی چهره نیویورکی ها را متوقف کنید

عفو بین الملل کمپین جدیدی را علیه شناسایی چهره با عنوان «ممنوعیت اسکن» آغاز کرده و از شهر نیویورک خواسته تا استفاده پلیس و دولت از این فناوری را متوقف کند.

شناسایی چهره نیویورکی ها را متوقف کنید

به گزارش «نبض فناوری»، عفو بین الملل معتقد است که شناسایی چهره با حقوق حریم خصوصی سازگار نیست و نژادپرستی ساختاری را در تاکتیک های پلیس نیویورک تشدید می کند.

«مت محمودی» محقق هوش مصنوعی و حقوق بشر در سازمان عفو ​​بین الملل، گفت: «نیویورکی ها باید زندگی روزمره خود را انجام دهند بدون اینکه توسط فناوری شناسایی چهره اسکن شوند. سایر شهرهای بزرگ ایالات متحده در حال حاضر شناسایی چهره را ممنوع کرده اند و نیویورک نیز باید همین کار را انجام دهد.»

عفو بین الملل به طیف وسیعی از گروه ها، از جمله مرکز عدالت شهری، اتحادیه آزادی های مدنی نیویورک و دفتر وکالت عمومی شهر پیوسته است.

اداره پلیس نیویورک قبلاً از طرف منتقدین شناسایی چهره مورد انتقاد قرار گرفته است، به ویژه هنگامی که در ماه اوت از شناسایی چهره برای یافتن و دستگیری یک فعال سیاه پوست استفاده کرد. این بخش ادعا می کند که فقط از تشخیص چهره برای تولید سرنخ استفاده می کند و بر اساس آن اطلاعات افراد را دستگیر نمی کند. هنوز هم، بسیاری از گروه های آزادی مدنی، حمایت های موجود در این زمینه را ناکافی می دانند.

کمپین ممنوعیت اسکن با وب سایتی در حال راه اندازی است که به کاربران امکان می دهد از طریق قانون نظارت عمومی محلی نظرات خود را در مورد سیاست های دپارتمان پلیس شهر نیویورک اعلام کنند. عفو بین الملل قصد دارد در ماه می ابزاری را برای ثبت درخواست های قانون آزادی اطلاعات و جابجایی دوربین های دارای قابلیت شناسایی چهره در سراسر شهر ایجاد کند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی