کد خبر: ۱۳۹۹۵
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۴
معاون وزیر ارتباطات در سفر به استان یزد خبر داد:

رشد جهانی ایران در حوزه اقتصاد دیجیتال طی سه سال گذشته

رییس سازمان فناوری اطلاعات در ایران در کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان یزد با بیان اینکه رشد جهانی ایران در حوزه اقتصاد دیجیتال طی سه سال گذشته گفت: حوزه اقتصاد دیجیتال ایران با رشد ۶/۴ درصد طی سه سال متوالی، جزو کشور‌های پر رشد جهان بوده است.
 
رشد جهانی ایران در حوزه اقتصاد دیجیتال طی سه سال گذشته
به گزارش «نبض فناوری» امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: ترافیک مربوط به استان یزد از سال ۹۷ تا به امروز به سه برابر شده است و از ۲۷ گیگ به ۹۸ گیگ رسیده است که شاید با توجه به معیار‌های ایده‌آل گرایانه چندان مطلوب به نظر نرسد، اما به نسبت معیار‌های واقعی دارای وضعیت قابل قبولی است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۶ میلیون نفر در سطح کشور در حال استفاده از ۳G و ۴G هستند. سطح پوشش در کشور ایران ۹۴ درصدی است که در وضعیت مشابهی در مقایسه با کشور‌های توسعه یافته قرار دارد.
ناظمی با بیان اینکه درست است که قضیه عادلانه نیست، اما میزان این بی عدالتی نیز بزرگ‌تر از سایر کشور‌های پیشرفته نیست، گفت: مطابق آمار جهانی، ایران طی سه سال گذشته، جزو کشور‌های پررشد جهان بوده است. به طوری که رشد اقتصاد دیجیتال ایران به ۶/۴ درصد رسیده و میزان رشد آن شش درصد بوده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایرانبا تاکید بر اینکه توسعه، نیازمند حضور پیشروانی است به معرفی یکی از سامانه‌های فعال در حوزه دولت الکترونیک پرداخت و گفت: دستگاه‌های دولتی پیش از این با سرشماره‌های مختلف اقدام به ارسال پیامک می‌کردند که باعث کلاهبرداری و سواستفاده‌های بسیاری می‌شد. اما با ایجاد و راه‌اندازی سامانه پیام ایران، دستگاه‌های دولتی با سرشماره واحد ۴۰۴۰ اقدام به ارسال پیامک کنند.
ناظمی با بیان اینکه یکی دیگر از مزایای استفاده از این سامانه، ارسال پیام بدون استفاده از شماره تلفن همراه و بر اساس کد ملی شهروندان است، گفت: وجود امکان کنترل‌پذیری و مانیتورینگ توسط استانداری‌ها به عنوان راهبر اصلی از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

وی با اشاره به اینکه در فاز دوم پروژه سامانه پیام ایران، تولید اپلیکیشن دولت همراه قرار داشت و تاکنون حدود ۹ میلیون نفر آن را بر روی گوشی نصب کرده اند، گفت: با استفاده از این کارپوشه، دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های حاکمیتی غیر دولتی می‌توانند به جای ارسال نامه به شهروندان به کارتابل آن‌ها مراجعه و پیام مورد نظر را ارسال کنند و این امر نه تنها باعث کاهش مخاطرات زیست محیطی به علت صرفه‌جویی در مصرف کاغذ می‌شود، بلکه تسهیل و افزایش سرعت انجام امور اداری را نیز در بر دارد.

بر اساس این گزارش، در این نشست هم‌چنین «تفاهم‌نامه همکاری در مدیریت، بهره‌برداری و نگهداری مرکز داده استان یزد» مورد مبادله قرار گرفت. اصلی‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه که مدت زمان آن شش سال در نظر گرفته شده است، مدیریت، حمایت و ساماندهی امور مربوط به ساماندهی امنیت فضای تبادل اطلاعات، نرم افزار و سخت افزار، بالابردن آمادگی الکترونیکی، توسعه اینترنت، توسعه فناوری اطلاعات و کاربرد‌های آن در کشور با هدف ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و نیز توسعه دولت الکترونیک است که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان یزد شکل گرفته است.
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی