کد خبر: ۱۴۴۶۲
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰
توسط یک شرکت دانش‌بنیان؛

صرفه جویی 5 میلیون دلاری با ساخت تجهیزات کلیدی صنعت/ هنوز برای رسیدن به نتیجه آرمانی فاصله زیادی داریم

قائم مقام مدیرعامل شرکت سهند صنعت پارتیکان، با بیان اینکه با تولید تجهیزات ابزار دقیق در داخل کشور سالانه حدود ۴ الی ۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده است، گفت: اکنون با تولید این تجهیزات در داخل کشور از واردات بی نیاز شدیم در حال حاضر بخشی از نیاز صنعت نفت را تامین می‌کنیم،

عزیراله افشار قائم مقام مدیرعامل شرکت سهند صنعت پارتیکان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان در زمینه اتوماسیون صنعتی و ابزاردقیق اقدام به انجام پروژه‌های مختلف به ویژه درحوزه نفت و گاز کرده و توانمندی‌های خود در این بخش را به اثبات رسانیده است، اظهار کرد: هم اکنون در ساخت در حوزه تجهیزات دما و شعله در مجموع توربین‌های گازی و توربوکمپرسور یا توربو ژنراتور در هر دو مدل فعالیت می‌کند. همچنین به سامانه‌های تشخیص گاز نیز ورود کردیم.

وی تصریح کرد: این شرکت در سال ۹۰ به ثبت رسیده و در سال ۹۱ به پارک فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان وارد شده است و ایده ورود به پارک به جهت ساخت سنسور‌های دما بوده است. همچنین در کنار آن سامانه تشخیص شعله را شروع کردیم و در سال ۹۳ این شرکت به جهت تولید محصولات های‌تک در صنایع نفت و گاز دانش بنیان شده است.

مدیربازرگانی این شرکت دانش‌بنیان گفت: همچنین با طراحی و نصب سیستم‌های اندازه گیر حجم سیال در ایستگاه‌های گاز و جمع آوری داده‌ها و اطلاعات و ایجاد پایگاه داده و ارسال داده‌ها از طریق شبکه‌های صنعتی گام بلندی در راستای محاسبات گاز مصرفی با دقت بسیار بالا برداشته شده است.

افشار تأکید کرد: تمام این محصولات تولیدی قبلا از خارج با هزینه ارزبری بالا عمدتا از طریق شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و آلمانی وارد کشور می‌شد. از آنجا که این تجهیزات از جمله ابزار دقیق قلب تپنده صنعت نفت و گاز به شمار می‌رود در نتیجه تامین این تجهیزات برای کشور حیاتی بود. اما اکنون با تولید این تجهیزات در داخل کشور از واردات بی نیاز شدیم در حال حاضر بخشی از نیاز صنعت را تامین می‌کنیم، اما هنوز نتوانستیم محصولات مورد نیاز پتروشیمی را تامین می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود تولید در داخل برخی از تجهیزات به صورت قاچاق و یا از طریق شرکت‌های خصولتی وارد می‌شود، گفت: با راه‌اندازی سامانه ثبت کالا‌های تولید از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت خوشبختانه جلوی واردات کالا‌های مشابه گرفته شده است، ولی هنوز برای رسیدن به نتیجه آرمانی فاصله زیادی است.

افشار تصریح کرد: با تولید این تجهیزات در داخل کشور سالانه حدود ۴ الی ۵ میلیون دلار از خروج ارز گرفته می‌شود. همچنین هر جا تقاضایی از سوی شرکت‌ها باشد به صورت ۱۰۰ درصد تامین می‌کنیم، اما متاسفانه از کانال‌های غیر رسمی همچنان واردات انجام  می‌شود. هم‌اکنون کل نیاز پارس جنوبی را تامین می‌کنیم در تلاش هستیم کمابیش تمام بخش‌ها را پوشش دهیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با فلات قاره و مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت انتقال گاز ایران همکاری می‌کنیم. عمده مزیت کالا‌های تولیدی نسبت به کالای خارجی قیمت پایین محصولات است به طوری که ۴۰ الی ۵۰ درصد قیمت پایین‌تر از قیمت خارجی است. همچنین ارائه خدمات پشتیبانی از کالای تولیدی است که محصولات حدود ۸ هزار ساعت گارانتی دارد.

افشار تصریح کرد: طی چند سال اخیر عمده مشکل ما تهیه مواد اولیه مصرفی است که از خارج وارد می‌کنیم با توجه به اینکه اکثر قرارداد‌ها ریالی است متاسفانه افزایش قیمت ارز صدمه زیادی را به ما وارد کرده است چرا که تهیه مواد به صورت دلاری محاسبه می‌شود. اگر شرایط به ثبات برسد، عمده سازندگان داخل به صورت مدون می‌توانند تولیدات خود را به راحتی انجام دهند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی