کد خبر: ۱۴۸۲۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۰
مدیرعامل شرکت آتورینا فن گستر کارمانیا:

پمپ تزریق دارو توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولید شد/ سایه واردات بر سر تولید داخلی

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، از تولید پمپ تزریق دارو قابل حمل توسط این شرکت خبر داد و گفت: این محصول برای تزریق داروی دسفرال برای بیماران تالاسمی، تزریق انواع دارو‌های شیمی درمانی و تزریق سایر دارو‌های که نیاز به تزریق طولانی مدت دارند مانند هپارین، مورفین و... کاربرد دارد.

راحیل ابوالحسن‌زاده ماهانی مدیرعامل شرکت آتورینا فن گستر کارمانیا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» درباره فعالیت این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: این شرکت با هدف تولید تجهیزات پزشکی مطابق با تکنولوژی روز و استاندارد‌های جهانی در سال ۹۱ به ثبت رسیده و پس از برنامه‌ریزی و امکان سنجی اولویت‌های تولید محصولات، این مجموعه از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد.

وی از تولید پمپ تزریق دارو قابل حمل توسط این شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: یکی از دستگاه‌های حیاتی برای تزریق دارو‌های تدریجی پمپ تزریق دارو است که برای تزریق داروی دسفرال برای بیماران تالاسمی، تزریق انواع دارو‌های شیمی درمانی و تزریق سایر دارو‌های که نیاز به تزریق طولانی مدت دارند مانند هپارین، مورفین و... کاربرد دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، به عمده مزایای این دستگاه اشاره کرد و گفت: دقت بالا در مقدار و مدت زمان تزریق دارای دو حالت تزریق دستی و اتوماتیک قابلیت تزریق تا ۲۰ ساعت دارای دو زبان فارسی و انگلیسی مجهز بودن به سیستم انسداد سرنگ در هنگام تزریق هرگونه ایرادی به وجود آید که منجر به خاموش شدن دستگاه شود با روشن کردن مجدد می‌توان ادامه تزریق را ادامه داد. سیستم تزریق خاص که درد ناشی از تزریق دارو را به حداقل ممکن می‌رساند.

ابوالحسن‌زاده وی تأکید این دستگاه مجوز‌های لازم را دریافت کرده و درصدد تولید انبوه آن هستیم. متاسفانه با وجود تولید در داخل کشور واردات این محصول از کشور‌های خارجی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه توانایی پوشش حجم کامل بازار را داریم، تصریح کرد: متاسفانه واردات این محصول جلوی فروش محصول ما را در بازار گرفته است بخاطر اینکه بیمه از پمپ‌های خارجی وارداتی حمایت می‌کند متاسفانه ارگان‌ها و افرادی که این محصول را استفاده می‌کنند بیشتر راغب هستند که از پمپ خارجی استفاده کنند در صورتی که پمپ داخلی کیفیت و عملکرد بسیار بالایی نسبت به کالای وارداتی دارد همچنین قیمت کالای تولیدی پایین‌تر از خارجی است.

ابوالحسن‌زاده ماهانی افزود: ما در این زمینه نامه نگاری کردیم حتی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مذاکراتی را انجام دادیم که جلوی واردات این محصول گرفته شود، اما متاسفانه مذاکرات بی‌نتیجه مانده است و همچنان واردات ادامه دارد. حتی با ارز دولتی واردات پمپ تزریق دارو انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به صورت مستقیم ۵ نفر و غیر مستقیم ۱۵ نفر مشغول به فعالیت هستند. برای سال آینده در تلاش هستیم که مجوز تولید دستگاه لنز‌های تماسی را دریافت کنیم که این دستگاه به راحتی لنز را در چشم افراد قرار می‌دهد بدون این که دست با آن تماسی داشته باشد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی