کد خبر: ۱۵۸۶۳
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

سیارک آهنی در انتظار ناسا

فضاپیمای ناسا آماده بازدید از سیارک آهنی Psyche می شود.

به گزارش «نبض فناوری»، در کمربند سیارک بین مشتری و مریخ سیارکی ساخته شده از فلز وجود دارد. قطر سیارک 140 مایل است و در درجه اول از آهن و نیکل تشکیل شده است و غنای فلز آن باعث شده است تا آن را « quadrillion asteroid » لقب دهند.

ناسا قصد دارد به زودی از این سیارک بازدید کند؛ اما نه برای اهداف استخراج  بلکه هدف این است که در مورد شکل گیری سیارات در منظومه شمسی اولیه اطلاعات کسب کند.

برای این مأموریت، آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا سفینه فضایی Psyche را تحویل گرفته است که برای تحقیق در مورد سیارک در سال 2022 پرتاب خواهد شد.

شاسی فضاپیمای تحویل داده شده توسط شرکت Maxar Technologies دارای اکثر سخت افزارهای مورد نیاز مأموریت است. اکنون مهندسان JPL قبل از شروع آزمایش و آماده سازی، مونتاژ نهایی را انجام می دهند.

تیم با برنامه ریزی برای آگوست سال آینده در حال کار روی اضافه کردن کامپیوتر پرواز، سیستم ارتباطی و سیستم توزیع کم انرژی به این صنعت است. آنها همچنین همزمان با نصب سخت افزار نهایی، سه ابزار علمی مأموریت که طی چند ماه آینده وارد آزمایش می شوند را خواهند افزود.

هنری استون مدیر پروژه Psyche گفت: «تماشای همه این تکنولوژی ها در کنار هم هیجان انگیز است و این بخشی از چرخه زندگی پروژه است که من بیشتر از همه دوستش دارم؛ اما این مرحله بسیار سخت نیز هست و اگر یک فعالیت با مشکلی روبرو شود کل روند را تحت تأثیر قرار می دهد.

Psyche  پس از پرتاب سال آینده، پیش از رسیدن به سیارک در سال 2026 قرار است دو بار از کنار مریخ عبور کند تا با استفاده از جاذبه آن مسیر خود را پیش بگیرد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی