کد خبر: ۱۵۸۹۰
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۲

خداحافظ، ال جی!

شرکت ال جی تأیید کرده که از تجارت جهانی تلفن همراه خارج شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت کره ای ال جی این خبر را روز دوشنبه، 5 آوریل، به وقت محلی اعلام کرد و گفت که ترک بخش تلفن های همراه این امکان را برای شما فراهم می کند تا روی مناطق رشد دیگر از جمله اجزای وسایل نقلیه الکتریکی، دستگاه های متصل، خانه های هوشمند، رباتیک، هوش مصنوعی و همچنین سیستم عامل ها و خدمات تمرکز کنند.

این شرکت اعلام کرده که پایان کار تلفن همراه احتمالاً تا 31 ژوئیه به پایان خواهد رسید. به گزارش نبض فناوری ال جی افزود که مشتریان محصولات موبایل پشتیبانی خدمات و به روزرسانی های نرم افزاری را برای مدتی (که بسته به منطقه متفاوت خواهد بود)دریافت می کنند. مشتریان مستقر در ایالات متحده می توانند با مراجعه به LG صفحه FAQ با هر آنچه در مورد پشتیبانی محصول نیاز دارند آگاه شوند.

این شرکت سالهاست که ادامه کار این بخش را سخت و دشوار می داند و در ژانویه اعلام کرد واحد موبایل ال جی از سال 2016 حدود 4.5 میلیارد دلار ضرر کرده است. به گزارش نبض فناوری علاوه بر این، از سال 2020 کسب و کار گوشی های هوشمند ال جی برای 23 فصل متوالی ضرر عملیاتی داشته است و در اواخر سال 2020 سهم بازار جهانی آن برای تلفن های هوشمند تنها 1.91درصد بوده است.

مفسران، مشکلات مربوط به بخش تلفن های هوشمند ال جی را کمبود نوآوری و فناوری دوربین، ایرادات سخت افزاری، مشکلات بروزرسانی نرم افزار و تأمین ثبات تراشه اشاره کرد.

جدیدترین گوشی های هوشمند عرضه شده این شرکت، LG Wing دارای صفحه نمایش منحنی منحصر به فرد و پرچمدار LG Velvet، نظرات بسیار خوبی را به دست آورده بودند؛ اما در نهایت نتوانست خریداران کافی را ترغیب کند.

در واقع LG توسط سازندگان تلفن چینی در بخش بودجه تحت فشار قرار گرفت و نتوانست جایگاه خود را پیدا کند؛ بنابراین اکنون روی لوازم خانگی موفق تر و مشاغل تلویزیون OLED تمرکز خواهد کرد .

گزارش های قبلی حاکی از آن بود که 60درصد از کارمندان کسب و کار تلفن های هوشمند ال جی به مناطق دیگر شرکت منتقل می شوند و سرنوشت 40درصد دیگر مشخص نیست.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی