کد خبر: ۱۵۹۷۱
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰
معرفی بزرگان فناوری اطلاعات؛

با کارآفرینی خیرخواه آشنا شوید؟

استفانی شرلی یک کارآفرین موفق فناوری اطلاعات است که با عنوان خیرخواهی مشتاق شناخته شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، استفانی شرلی در سال 1939 به عنوان پناهنده کودک بی سرپرست وارد انگلیس شد. در سال 1962 یک شرکت نرم افزاری به نام F. I. Group PLC تاسیس کرد. در اوایل کار خود تصمیم گرفت در دنیای تجارتی که مردسالار بود نام استیو را برگزیند و تنها زنان را استخدام کرد تا اینکه قانون تبعیض جنسی در سال 1975 این کار را غیرقانونی دانست.

او در سال 1993 بازنشسته شد و پرداختن به کارهای خیرخواهانه را شروع کرد. از آن زمان حداقل 65 میلیون پوند از ثروت تقریبی 150 میلیون پوندی پس از فروش شرکت IT خود را صرف خیریه کرد. پسر او اوتیسم داشت و بر اثر این بیماری فوت کرد از این رو او برای تحقیقات در این زمینه هم کمک می کند.

استفانی در ژوئن 2017 نشان افتخارات سالروز تولد ملکه را دریافت کرد. او در هیئت مدیره های شرکتی مانند Tandem Computers Inc. (1992-7) ، John Lewis Partnership plc (1999-2001)  وAEA Technology فعالیت داشت و تمرکز خود را روی فناوری اطلاعات و اوتیسم  گذاشته است.

بنیاد خیریه شرلی شامل سه بخش تحقیق، آموزش و پشتیبانی در مورد اوتیسم است. در سال 2001 وی موسسه اینترنتی آکسفورد را بنیان نهاد که درمورد مسائل اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و اخلاقی شبکه تمرکز دارد. او اکنون 86 ساله است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی