کد خبر: ۱۷۴۳۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۴

مشارکت سامسونگ با پروژه سیستم عامل گوگل فیوشا

طبق اخبار گزارش شده شرکت سامسونگ در پروژه سیستم عامل فیوشا با گوگل همکاری می کند.

اکنون سال‌ها است که گوگل به طور مداوم در حال توسعه سیستم عامل فیوشا Fuchsia است و از ابتدا مزایای بالقوه ساخت سیستم عامل را بررسی می‌کند. اکنون به نظر می‌رسد که سامسونگ نیز مشارکت در برخی از کار‌های پروژه سیستم عامل Google Fuchsia را آغاز کرده است.

در ماه دسامبر، شرکت گوگل در‌های پروژه سیستم عامل خود را به روی توسعه دهندگان از هر نوع را برای مشارکت در پروژه Fuchsia باز کرد و اولین گام‌های پروژه را در کانون توجه قرار داد. حتی قبل از آن، شرکت‌ها پیش از این با فیوشا کار کرده بودند یا در این پروژه مشارکت داشتند.

آخرین شرکتی که در پروژه Fuchsia Google مشارکت دارد، سامسونگ است که کد اضافه شونده مربوط به " Flash-Friendly File System" را به همراه دارد. این پروژه که با عنوان "F۲FS" شناخته می‌شود، یک سیستم جایگزین برای مدیریت پرونده‌های دستگاه ذخیره سازی مانند حافظه داخلی تلفن‌های هوشمند است.

ورود سامسونگ به پروژه سیستم عامل گوگل فیوشا

سامسونگ و گوگل در حال کار روی F۲FS 

در سال‌های اخیر، F۲FS به یک رقیب جدی برای EXT۴ آمده، که مدت‌هاست، سیستم فایل دستگاه‌های اندرویدی است و می‌توانید F۲FS را در گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ به بعد، تلفن‌های گوگل از Pixel ۳ به بعد و بسیاری دیگر از دستگاه‌های اندرویدی مشاهده کنید. با توجه به اینکه فیوشا ایده‌های جداگانه‌ای درباره نحوه کارکرد فایل سیستم‌ها دارد، به نظر می‌رسد پشتیبانی جدید F۲FS سامسونگ بیشتر از توانایی استفاده از F۲FS برای توانایی خواندن داده‌ها از دستگاه‌های دیگر باشد.

از همه مهمتر همکاری این دو شرکت بزرگ است، در پرونده رسمی نویسندگان نام "Samsung Inc" در کنار "Google LLC" ذکر شده است. ظاهراً همکاری این دو شرکت حداقل در این تلاش خاص رسمی شده. با نگاه به آینده برنامه‌های "انتشار کلی" نیز تا ژوئیه پیش بینی شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی