کد خبر: ۱۷۷۷۹
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰
توسط یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛

طراحی سامانه هوشمند فرماسيون باتری برای اولین بار در کشور

مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی توان الکتریک پویش از طراحی سامانه هوشمند فرماسیون باتری برای اولین بار در شکور خبر داد و گفت: در گذشته بخشی از این تجهیزات از خارج وارد کشور می‌شد، اما امروز با تکیه برتوان داخلی و دانش بومی اکثر تجهیزات در داخل کشور تولید می‌شود تا جاییکه امروزه ۱۵ درصد نیاز بازار داخلی را این شرکت تامین می‌کند.

کامیار محمدی مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی توان الکتریک پویش، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: این شرکت در حوزه طراحی و ساخت یو پی اس، باتری شارژر و اینورتر فعالیت اصلی خود را آغاز کرد و در ادامه فعالیت نیز به حوزه طراحی و ساخت انواع منابع تغذیه سوئیچینگ، مبدل‌های توان، سامانه‌های هوشمند تغذیه الکتریکی و همچنین تامین باتری‌های صنعتی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۹۳ به عنوان شرکت دانش بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شناخته شده است، گفت: شرکت طراحی و مهندسی توان الکتریک پویش با تکیه بر تحقیق و توسعه و با هدف دستیابی به دانش فنی و فن آوری روز، توانسته بیش از پانصد پروژه صنعتی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و برق را به سرانجام برساند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، تولید، ادوات سیگنالینگ ریلی، باتری تستر، مبدل فرکانسی، جی پی یو، مبدل سوئیچینگ، اینورتر و یو پی اس صنعتی و استاندارد را از جمله محصولات تولیدی این شرکت عنوان کرد.

محمدی ادامه داد: در گذشته بخشی از این تجهیزات از خارج وارد کشور می‌شد، اما امروز با تکیه برتوان داخلی و دانش بومی اکثر تجهیزات در داخل کشور تولید می‌شود تا جاییکه امروزه ۱۵ درصد نیاز بازار داخلی را این شرکت تامین می‌کند به طوری که با ساخت این تجهیزات از خروج ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است.

محمدی اظهار کرد: عرضه محصولات بر اساس نسل چهارم سیستم کنترلی شرکت توان پویش آغاز پشتیبانی از ارتباط تحت شبکه، امکانات متنوع مانیتورینگ از راه دور، قابلیت سفارشی سازی و اعمال تنظیمات گسترده توسط کاربر و بهره گیری از ریز رایانه‌های صنعتی از ویژگی‌های این نسل به شمارمی‌رود.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور سامانه هوشمند فرماسیون باتری طراحی و به تولید رسید. این سامانه مشتمل بر رکتیفایر‌های ۳ تا ۱۲ کاناله و نرم افزار جامع کنترل مرکزی است که قابلیت برنامه ریزی و اجرای عملیات شارژ و دشارژ اولیه باتری در خطوط تولید را فراهم می‌آورد. همچنین با توجه به نیاز مشتری‌ها به بانک باتری در کنار محصولات تولیدی شرکت، انواع باتری نیکل کادمیوم و سیلد اسید با برند‌های معتبر جهانی ارائه می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی