کد خبر: ۱۷۷۹۱
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

آیا می توان با بیگانگان ارتباط برقرار کرد؟

سردبیر ارشد فناوری در Ars Technica، قابل قبول بودن رمان علمی تخیلی جدید اندی وایر به نام Project Hail Mary را با استاد زبان شناسی و علوم شناختی در دانشگاه ایلینوی شمالی بررسی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس رمان جدید اندی وایر داستان دیگری برای حل مسائل علمی موجود است، که در آن یک انسان تنها به نام ریلند گریس و یک بیگانه به نام راکی ​​باید دنیای ستاره ای ما را از یک انگل ستاره خوار به نام آستروفاژ نجات دهد. این رمان نشان دهنده یک ارتباط دوستانه در فضا است به روشی که مریخی به آن نپرداخت و تعامل بین گریس و راکی ​​بزرگترین دلیل برای خواندن کتاب است. نحوه ارتباط گیری گریس و راکی باعث شده تا فکر کنیم آیا امکان برقراری ارتباط بین انسان و بیگانگان وجود دارد یا خیر.

سوالی که از استاد دانشگاه ایلینوی پرسیده شد این بود که با توجه به درک فعلی ما از چگونگی عملکرد زبانهای انسانی، آیا امکان دارد تا دو موجود از جهان های مختلف به خوبی یادگیری زبانهای یکدیگر را عملی کنند؟

وی گفت: من فکر می کنم با توجه به زمان نظری بی نهایت، جواب این سوال احتمالا بله است و برقراری ارتباط امکان پذیر است.  البته این در صورتی امکان دارد که از دو طرف حسن نیت وجود داشته باشد و بیگانه و انسان تمایل به برقراری ارتباط و تعامل با یکدیگر  را داشته باشند.

اما برخی استدلال می کنند که همه موجودات ذهنی اساساً ماشین تورینگ جهانی هستند که برنامه های ذهنی را در ذهن ما اجرا می کنند؛ اما هنوز هم ناسازگاری های سطح سخت افزاری (نه فقط در سطح سیستم های صوتی)  را هشدار می دهد. برنامه هایی که به راحتی در ماشین های تورینگ جهانی غیر مشابه اجرا می شوند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی