کد خبر: ۱۸۵۲۵
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۹
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید دستگاه‌های تحریمی با بومی‌سازی فناوری‌های نوین/ صادرات محصول به کشورهای آسیای میانه

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شرکت مهندسی پژوهشی تجهیزات سازان پیشتاز، از تولید دستگاه‌های تحریمی با دانش بومی خبر داد و گفت: در حال حاضر واحد طرح و توسعه شرکت در زمینه تجهیزات آنالیز محصولاتی را تولید و روانه بازار کرده است.

سیامک عظیمی نام مدیرعامل شرکت دانش بنیان شرکت مهندسی پژوهشی تجهیزات سازان پیشتاز، در گفتگو با خبرنگار« نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت فعالیت خود را در زمینه فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌های فناوری خلا، برودت (دستگاه‌های فریز درایر) و طراحی و ساخت تجهیزات اندازه‌گیری و آنالیز شروع کرده است، اظهار کرد: تولید دستگاه‌های خشک کن سرمایشی، DTA & DSC دستگاه آنالیز حرارتی ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد، گرماسنجی روبشی تفاضلی دما پایین مدل TA-۲، دستگاه آنالیز حرارتی DSC دما بالا مدل TA-۱ را از عمده دستاورد‌های این شرکت دانش بنیان است.

وی تصریح کرد: در طی این سال‌ها، فناوری‌های متعددی در این حوزه‌ها در شرکت کسب و تجاری سازی شده است تا جاییکه بسیاری از این فناوری‌ها در کشور برای اولین بار با دانش بومی طراحی و ساخته شده است و این مهم منجر به کسب گواهی علمی نوآوری و اختراع از مراجع و جشنواره‌های معتبر بوده است.

عظیمی‌نام ادامه داد: از مهمترین اهداف شرکت از ابتدا بومی سازی فناوری‌های نوین در ایران بوده است و محصولات شرکت متکی به خلاقیت، ابتکار‌ها و نوآوری‌های داخلی است. از اینرو شرکت طراحی و ساخت تجهیزات را بر اساس توان داخلی برنامه ریزی و اجرا می‌کند. در حال حاضر واحد طرح و توسعه شرکت در زمینه تجهیزات آنالیز محصولاتی را تولید و روانه بازار کرده است.

وی اضافه کرد: دستگاه خشک کردن سرمایشی برای مواد حساس و پر ارزش استفاده می‌شود مانند داروها، واکسن‌ها، آنتی بیوتیک‌ها، اجزاء تشکیل دهنده خون، نمونه‌های بیولوژیکی، میکرو ارگانیسم‌ها، مواد غیر آلی حساس، پودر فلز‌های کمیاب، سرامیک‌ها وپلیمر‌ها و غیره. بطور کلی کاربرد روش خشک کردن سرمایشی در صنایع دارویی، غذایی، پزشکی، شیمیایی، بیوتکنولوژی، بانک‌های خون، گیاه‌شناسی، کشاورزی، متالوژی، باستان شناسی و ... است. همچنین دستگاه آنالیز حرارت واکنش‌های شیمیایی و تغییر حالت‌های فیزیکی و تغییر حالت ساختمان کریستالی با تولید و مصرف حرارت مرتبط می‌شود و گرماسنجی روشی است برای ارزیابی چنین فرایند هایی، گرماسنجی، روش اندازه گیری میزان جذب و یا دفع حرارت از یک نمونه است که باعث تغییر دما در نمونه می‌شود. امروزه از این خاصیت بصورت گرماسنجی روبشی تفاضلی (DSC) برای ارزیابی واکنش‌های شیمیایی و تغییر حالت‌های فیزیکی و تغییر حالت ساختمان کریستالی بطور گستره‌ایی استفاده می‌شود. گرماسنجی روبشی تفاضلی به معنای اندازه‌گیری تغییر اختلاف نرخ جریان حرارتی از روی نمونه نسبت به نمونه مرجع بصورت کنترل دقیق دمای اعمال شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: این تجهیزات براساس نیاز بازار مشتریان تولید می‌شود و در صنایع شیمیایی، صنایع مواد، صنایه نظامی، کشاورزی، بیوتکنولوژی و محیط زیست کاربرد دارد.

وی افزود: این دستگاه جز لیست تحریمی بود و با قیمت بالا وارد کشور می‌شود، اما اکنون با ساخت این تجهیزات بخشی از نیاز کشور تامین می‌شود. تجهیزات تولید علاوه هزینه پایین از کیفیت بالایی برخوردار است.
عظیمی‌نام با بیان اینکه هم اکنون تجهیزات تولیدی به کشور‌های اطراف صادر می‌شود، گفت: عراق، ترکیه، آذربایجان، افغانستان و آسیای میانه جز بازار‌های صادراتی این شرکت دانش بنیان است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی