کد خبر: ۱۹۳۵۲
|
۳۱ تير ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

نحوه بایگانی کردن پست های فیسبوک بدون حذف آنها

فیسبوک ابزاری دارد که به شما امکان می دهد پست های قدیمی خود را به صورت انبوه بایگانی کنید تا از همه به جز خودتان پنهان بمانند. نحوه انجام اینکار را در ادامه ببینید.

به گزارش «نبض فناوری»، عملکرد بایگانی در فیسبوک به جای اینکه فقط افراد خاص را محدود کند، مخاطبانی را که می توانند پست را ببینند کاهش می دهد. حتی اگر شخص دیگری URL مستقیمی پست ارسالی شما را داشته باشد محتوا غیرقابل دسترسی است. دستورالعمل های انجام این کار خواه از فیسبوک در وب یا از برنامه تلفن همراه استفاده کنید کاملاً یکسان هستند.

چگونه پست ها را مخفی کنیم

برای پنهان کردن یک پست جداگانه، ابتدا باید آن را در نمایه خود پیدا کنید. روی بیضی “…”  در گوشه بالا سمت راست جعبه پست کلیک کنید یا ضربه بزنید، سپس Move to archive را از فهرست گشودنی انتخاب کنید. پست ناپدید می شود و اعلانی را می بینید که به بایگانی شما منتقل شده است.

نحوه بایگانی کردن پست های فیسبوک بدون حذف آنها

همچنین می توانید این کار را همزمان با چند پست انجام دهید تا مدیریت آسان پستهایی را که می خواهید پنهان شوند آسانتر کنید. این کار را می توانید از طریق ابزار Manage Posts در Activity Log انجام دهید.

برای دسترسی به این مورد در نسخه وب فیسبوک، روی پیکان رو به پایین در گوشه بالا سمت راست هر صفحه کلیک کنید، سپس Settings & Privacy > Activity Log را انتخاب کنید. برای دیدن لیست پست ها، روی Your posts در منوی سمت چپ کلیک کنید. می توانید از کادرهای تأیید کنار پست ها برای انتخاب هر تعداد مورد علاقه خود استفاده کنید، سپس روی Archive کلیک کنید تا آنها به بایگانی ارسال شوند.

نحوه بایگانی کردن پست های فیسبوک بدون حذف آنها

این کار در برنامه های تلفن همراه فیسبوک تقریباً یکسان است. با این حال برای رفتن به Activity Log، باید روی تب more (سه خط افقی است) ضربه بزنید، سپس به Settings & Privacy> Settings و Activity Log بروید. اکنون می توانید روی Your Facebook information ضربه بزنید تا پست حذف شود.

چگونه پست های بایگانی شده را بازیابی کنیم

در حالی که پست ها بایگانی می شوند؛ اما فقط برای شما قابل مشاهده هستند. شما می توانید با مراجعه به بایگانی خود ، از طریق Activity Log در دسترس باشید ، هر یک از این پست ها را دوباره قابل مشاهده کنید.

برای رفتن به نسخه وب فیسبوک، روی پیکان رو به پایین در گوشه سمت راست بالای خبرمایه خود کلیک کنید و سپس تنظیمات و حریم خصوصی> گزارش فعالیت را انتخاب کنید. از اینجا می توانید روی "بایگانی" در منوی سمت چپ کلیک کنید تا پست های خود را ببینید. برای انتخاب آنها از کادر تأیید استفاده کرده و روی دکمه "بازیابی" کلیک کنید تا از بایگانی خارج شوند.

نحوه بایگانی کردن پست های فیسبوک بدون حذف آنها

در تلفن همراه، تب more را بزنید (سه خط افقی است) سپس در Settings & Privacy > Settings به Activity Log  بروید. می توانید از Manage Your Posts برای پاک کردن پست خود استفاده کنید.

نحوه حذف دائمی پست ها

اگر می خواهید برای همیشه از شر پست ها خلاص شوید، هنگام مدیریت پست ها Move to Recycle bin را به جای Archive انتخاب کنید. هر آنچه در سطل آشغال است (از Activity Log نیز قابل دسترسی است) پس از 30 روز برای همیشه حذف می شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی