کد خبر: ۱۹۴۶۰
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

جولان تکنولوژی در المپیک توکیو2021

تسلط کشور ژاپن روی فناوری برهمگان عیان است و اکنون بازی های المپیک بستری را برای این کشور فراهم کرده تا بازهم برتری خود را به رخ جهانیان بکشد.

به گزارش «نبض فناوری»، المپیک 2021 توکیو رسما کلید خورد؛ این دوره از بازی ها متاثر از شیوع ویروس کرونا با 1 سال تعویق مواجه شده بود. این رویداد قبلاً قرار بود در جولای-آگوست سال 2020 برگزار شود اما اکنون پس از تأخیر بازی ها قرار است از 23 ژوئیه تا 08 آگوست 2021 در توکیو ژاپن برگزار شود. اگرچه این رویداد برای سال 2021 برنامه ریزی شده؛ اما رسماً به عنوان بازی های المپیک 2020 توکیو شناخته خواهد شد.

استفاده از فناوری در المپیک توکیو 2021

اما در میان همه مواردی که می دانید؛ استفاده از فن آوری های پیشرفته جدید نقش بسیار مهمی در سازماندهی موثر بازی های المپیک 2021 توکیو دارد و باعث می شود که بازی های المپیک تجربه های ابتکاری و جذابی برای همه داشته باشند. نیازی به گفتن نیست زیرا تسلط ژاپن در فناوری و نوآوری برای همه شناخته شده است و مانند گذشته، این بار این تسلط  را در المپیک 2021 توکیو می ببینیم زیرا آنها آماده هستند و فناوری های جذاب و پیشرفته متعددی را راه اندازی می کنند.

در ادامه با برخی از این فناوری های پیشرفته که توسط ژاپن برای بازی های المپیک 2021 توکیو استفاده می شود آشنا می شویم:

 

وسایل نقلیه خودران

جولان تکنولوژی در المپیک توکیو2021

وسایل نقلیه خودران در المپیک 2021 توکیو مورد استفاده قرار می گیرند تا در مسیرهای مشخص شده مربوط به بازیهای المپیک از جمله: از فرودگاه به دهکده المپیک و اطراف مکانهای مختلف المپیک در توکیو حرکت کنند. طبق گزارش ها، دولت برنامه ریزی کرده است که در این دوره خاص نزدیک به 100 وسیله نقلیه خودران داشته باشد. با این حال، اقدام به استفاده از این پیشرفت فناوری نه تنها توسط ژاپن فقط به دلیل تأمین نیازهای حمل و نقل ورزشکاران و سایر افراد مربوطه صورت گرفته بلکه برای ایجاد بنیادی جهت شبکه حمل و نقل عمومی نسل بعدی انجام می شود تا تلفات جاده ای به حداقل رسیده و از ترافیک جلوگیری کرد.

سیستم های تشخیص چهره

جولان تکنولوژی در المپیک توکیو2021

فناوری تشخیص چهره قرار است در مکانهای المپیک 2021 توکیو برای انجام وظایف مربوط به غربالگری امنیتی مربوط به ورزشکاران، کارکنان و سایر افراد مورد استفاده قرار گیرد  و این نه تنها سرعت بخشیدن به کل روند را فراهم می آورد بلکه با محدود کردن دسترسی غیرمجاز و امنیت نتایج امنیتی بهتری خواهد داشت. جلوگیری از کلاهبرداری در مکان ها اگرچه در ابتدا برای اهداف امنیتی برنامه ریزی شده بود، اما پس از شیوع covid-19 در سراسر جهان، این فرایند غربالگری امنیتی لمسی با شناسایی چهره برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار مفید و ارزشمند است.

دوربین های تشخیص چهره به پرسنل امنیتی یا سایر مقامات اجازه می دهد تا چهره و حرکات مجاز تماشاگران و ورزشکاران را در مکان های بازی ضبط کنند که به آنها کمک می کند تا حامل های احتمالی COVID-19 را مشخص کنند و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. به عنوان مثال، اگر کسی در محل آلوده پیدا شود، مقامات می توانند به راحتی مسیر او را ردیابی کنند و بنابراین می توانند کسانی را که در تماس نزدیک بودند پیدا کنند.

ربات کمک کننده یا راهنما

جولان تکنولوژی در المپیک توکیو2021

بازی های المپیک توکیو 2021 همچنین قرار است از ربات های مختلفی استفاده کنند که به افراد کمک و راهنمایی می کنند و کارهای مختلفی را انجام می دهند. به عنوان مثال ربات هایی وجود دارند که می توانند به بازدیدکنندگان مجاز مراجعه کنند ، آنها را برای حمل چمدان، ارائه اطلاعات و غیره راهنمایی می کنند. این ربات ها به گونه ای طراحی شده اند که به عنوان نمایندگان المپیک 2021 توکیو عمل می کنند. به همین ترتیب، برخی از این ربات ها برای حمل چیزهایی (مانند پرتاب نیزه و غیره) که توسط شرکت کنندگان بر روی زمین پرتاب شده طراحی شده اند. طبق گزارشا ، در کل 8-10 نوع ربات وجود خواهند داشت تا در بازی های المپیک 2021 کارها را کارآمدتر کنند.

جولان تکنولوژی در المپیک توکیو2021

غوطه وری در واقعیت مجازی به صورت زنده

جولان تکنولوژی در المپیک توکیو2021

در المپیک 2021 توکیو ، تجربه های غوطه وری در واقعیت مجازی برای تماشاگران وجود خواهد داشت که به آنها امکان می دهد از این رویداد به شکل جذاب تری لذت ببرند. بینندگان می توانند از رویدادهایی مانند مراسم افتتاحیه بازی های المپیک 2021 توکیو، مسابقات و غیره لذت ببرند به گونه ای که واقعاً احساس می کنید همان جا در محل برگزاری مسابقات یا در مقابل ورزشکاران نشسته اید. علاوه بر این، پخش بازی های المپیک 2021 با فناوری تصویربرداری با وضوح 8K باعث می شود افراد تجربه تماشای واضح تری داشته باشند. این تجربه تماشای هرگز دیده نشده را می توان به دلیل این واقعیت فرض کرد که وضوح 8K نسبتاً دو برابر فناوری 4k است و وضوح آن در حدود 7،680 پیکسل در 4320 پیکسل است.

مترجم های فوری

ژاپن برای جلوگیری از هر نوع مانع زبانی در چنین رویداد جهانی، که افراد از سراسر جهان به آنجا می آیند در نظر دارد فناوری پیشرفته جدید ترجمه فوری را به کار گیرد. این نوع سیستم ترجمه در زمان واقعی می تواند روی تلفنهای هوشمند یا سایر دستگاههای سازگار نصب شود و کاربر باید زبان مقصد را انتخاب کند، با دستگاه صحبت کند و متعاقباً دستگاه کلمات گفتاری را به زبان هدف ترجمه و تبدیل می کند . با این فناوری ارتباط بین افراد با زبان های مختلف بسیار آسان تر و روان تر خواهد شد. به عنوان مثال شخصی که فقط انگلیسی بلد است و دیگری فقط ژاپنی می داند می تواند پیام خود را به راحتی به یکدیگر برساند.

به غیر از این پیشرفت های مختلف دیگر مانند شهاب های ساخته شده توسط انسان برای روشن کردن آسمان، قطارهای مغناطیسی و بسیاری دیگر قرار است بخشی از بازی های المپیک 2021 توکیو باشند. به همین دلیل المپیک 2021 توکیو اکنون فقط یک رویداد ورزشی جهانی نیست بلکه به عنوان سکویی برای رونمایی از فناوری های پیشرفته مختلف عمل می کند که در زمان های آینده انقلابی در جهان ایجاد خواهند کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
چطور شد خوزستان بی آب شد ؟
0
0
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی