کد خبر: ۱۹۷۴۹
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

صیانت از فضای مجازی یقه رمزارزها را خواهد گرفت/ کسادی کسب وکارها به دلیل سازوکار نامناسب اینماد

رییس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین، تصریح کرد: آینده رمزارزها در کشور بستگی به سیاست گذاری دولت دارد که در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند. طبیعتا با چنین طرح می تواند از لبه مرز اینترنت را ببندد.

محمدرضا شرفی رییس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در انتقاد از سخنان یکی از نمایندگان مجلس مبنی براینکه فضای مجازی موجود عامل سقوط رمزارز‌ها است، اظهار کرد: طرح صیانت از مجلس شورای اسلامی نه تنها مشکلاتی را برای کاربران ایجاد خواهد کرد بلکه بازار رمزارز‌ها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: به طور کلی موضوعی که به اینترنت و بر بستر اینترنت بنا شده به طور حتم تاثیرگذار است، وقتی صحبت از فضای مجازی می‌شود در اصل خطوط ورودی و نقاط اتصال کشور به شبکه اینترنت است؛ چرا که این شبکه جهانی بوده و ما از چندین نقطه با شبکه متصل می‌شویم. درست به مانند این است که چند راه ارتباطی با کشور‌های همجوار داریم که از طریق آن راه‌ها به همدیگر وصل می‌شوند. ورودی‌های این گلوگاه‌ها به این راه‌ها ختم می‌شود ورود و خروج را به طور یقین مدیریت می‌کند.

رییس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین، تصریح کرد: آینده رمزارز‌ها در کشور بستگی به سیاست گذاری دولت دارد که در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند. طبیعتا با چنین طرح می‌تواند از لبه مرز اینترنت را ببندد.
شرفی ادامه داد: هنوز خبری خوشی در خصوص رمزارز‌ها نداریم متاسفانه هنوز بحث اینماد و درگاه بانکی پابرجاست در مورد کسب وکار‌هایی که از درگاه بانکی برای نقل و انتقال پول استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: حوزه رمزارز‌ها کسب وکاری است که از درگاه بانکی برای جابجابی پول استفاده می‌کنند و در این مورد این هم نیز صادق است. حدود ۹۷ درصد تبادل تراکنش بانکی توسط درگاه‌ها انجام می‌شود. وقتی درگاه‌ها با مشکل مواجه شوند طبیعتا تمام فعالیت‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

شرفی در ادامه توضیحات خود به اجباری شدن جریان اینماد برای دریافت درگاه پرداخت تا پایان مرداد ماه پرداخت و گفت: ساز‌وکار اینماد به طور کلی ساز‌وکاری نامناسب است. این روند تا جایی برای کسب‌وکار‌ها مانع‌تراشی کرده که، حتی قبل از اجباری شدن آن برخی کسب‌وکار‌ها تصویر اینماد را در سایت خود بدون دریافت آن از مراجع قانونی ثبت کرده و همین موضوع منجر به پیگیری‌های قانونی بعدی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم و قابل توجه در مورد اینماد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های آن برای پاسخگویی به مطالبات کاربران است. پیش از این با وجود اینکه تعداد کاربران آن خیلی هم چشمگیر نبود، اما زیرساخت‌های آن توان پاسخگویی به نیاز‌ها را نداشت. هیچ پروژه یا برنامه‌ای تا امروز برای ارتقاء سطح کیفی سرویس‌های اینماد تا امروز معرفی نشده و همین موضوع نگرانی را بیشتر می‌کند. از همین رو یکی از پرسش‌های اساسی این است که الزام به دریافت اینماد توسط کسب‌وکار‌ها آیا در آینده امکان پشتیبانی از کاربران آن را هم فراهم خواهد کرد یا خیر..

وی یادآور شد: در این زمینه انجمن بلاکچین، انجمن فین تک و سازمان نظان صنفی در حال پیگیری است. امیدواریم که این تغییر ایجاد شود تا این کسب وکار‌ها دچار مشکل نشوند.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی