کد خبر: ۲۴۶۹۳
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۱

رقابت‌ها برای توسعه بازار فین‌تک با طراحی ۶۷ نرم‌افزار افزایش یافت

ارائه خدمات مالی با استفاده از فناوری‌های نوین، نوآورانه‌تر و خلاقانه‌تر شد. فناوری‌هایی که به ایجاد تحول در صنعت مالی و بانکداری منجر می شود.

به گزارش« نبض فناوری» فین‌تک خدماتی است که به «کاهش هزینه‌ها»، «حذف بروکراسی‌ها و شکستن محدودیت‌های زمانی و جغرافیایی» و «توانایی هوشمندانه ارزیابی خطرها و ریسک‌های احتمالی» می‌انجامد. این کار با طراحی67 نرم‌افزار بومی در ایران در حال توسعه یافتن است. خدماتی که قرار است بنیان ارائه خدمات مالی و بانکی را در کشور متحول کند.

فین تک یا فناوری های نوین مالی یکی از مهم ترین نوآوری‌های صنعت مالی است که توسعه و تکامل سریع آن، مرهون توزیع اقتصاد، قوانین بین‌المللی و توسعه فناوری اطلاعات است. بررسی‌های انجام گرفته در اقتصاد جهانی، حاکی از افزایش سریع شرکت‌های حوزه فین تک است که در صنعت خدمات مالی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند. ایران هم چند سالی است با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به این حوزه ورود کرده و تعداد مجموعه‌های فعال این حوزه به سرعت در حال رشد است.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از این شرکت‌ها و طراحی و تولید محصولات حمایت کرده و بر همین اساس تاکنون 67 نرم‌افزار بومی با تلاش این شرکت‌ها در اطلس جهانی اقتصاد دیجیتال، ثبت شده است.

«دراپز( پلتفرم مدیریت هوشمند و اتوماتیک پس اندازها)»، «نرم افزار مدیریت ریسک نقدینگی»، «نرم‌افزار ریسک بازار»، «سامانه امنیتی رمزنگاری پویا»، «سامانه برنامه‌ریزی و مدیریت سبد پروژه‌ها»، «سامانه یکپارچه معاملات برخط»، «نرم‌افزار کارگزاری قرادادهای آتی سکه»، «نرم‌افزار معاملات برخط»، «گام اینس(سامانه صدور بیمه نامه)» و «اپلیکیشن موبایلی هف هشتاد» از جمله نرم‌افزارهایی هستند که برای توسعه بازار فین‌تک ارائه شده‌اند.

آمارهای موجود بیانگر این است که چشم‌اندازی مثبت، در انتظار سرمایه‌گذاری حوزه فینتک در دنیا است که همین امر سبب شده تا این حوزه در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گیرد و تقاضای زیادی برای خدمات نوآورانه و فناورانه مالی در بین فعالان حوزه کسب‌وکار شکل گیرد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی