کد خبر: ۲۳۴۹۶
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

ایجاد جذابیت در بازار سرمایه با استفاده از فین‌تک‌ها

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های صنعت مالی فین‌تک‌ها هستند که می‌تواند در زمینه‌های مختلف بازار سرمایه را توسعه دهد، گفت: به کمک فین تک‌ها و تکنولوژی نوین مالی می‌توان مرزبندی سرمایه گذاری در بازار‌های پرریسک و کم ریسک را بیشتر کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه فناوری‌های نوین از جمله فین‌تک‌ها نقش کلیدی در رونق و توسعه اقتصادی کشور‌ها دارد به گونه‌ای که ارائه فناوری‌های نوین مالی می‌تواند چشم‌انداز خوبی را برای آینده رقم بزند.

باید اذعان کرد که فین تک به مجموعه‌ای از نرم‌افزارها، سخت‌افزارها، فرایند‌ها و فناوری‌های نوین تأکید دارد که از سوی کسب‌وکار‌ها به ویژه استارتاپ‌ها برای ارائه خدمات مالی استفاده می‌شود.
فین‌تک با توسعه فضای استارتاپی در دنیا بر سر زبان‌ها افتاد، ولی فین‌تک محدود به استارت‌آپ‌ها نیست و شرکت‌های بزرگی در ایران و جهان در این حوزه فعالیت می‌کنند.

باید تأکید کرد که فین‌تک‌ها با ارائه روش‌های نوین و جایگزین کردن روش سنتی در تلاش است که خدمات مالی را سریع‌تر انجام داد. امروزه انواع مختلفی از شرکت‌های فین تک وجود دارند که از جمله بانکداری، بلاک‌چین و رمزارزها، سرمایه‌گذاری و پس‌انداز، یادگیری ماشینی، پلتفرم‌های تریدینگ، سیستم‌های پرداخت موبایلی و آنلاین، خدمات بیمه. به عنوان مثال امروزه گوشی‌های هوشمند به یک وسیله ضروری و جدانشدنی برای افراد تبدیل شده است و تقریبا همه کاربران ترجیح می‌دهند، فعالیت‌های روزمره خود را با استفاده از این گوشی‌ها انجام دهند.

با وجود این شرایط است که خدماتی که در این راستا بر روی گوشی‌های موبایل ارائه می‌شود، دستخوش موفقیت‌های بسیاری شده است.

براساس این گزارش استارت‌آپ‌های فین تک یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های استارت‌آپی برای جذب سرمایه است که با ارائه فناوری‌های نوین کاربران و مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کردند.

سعید کاشفی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» به نقش فین تک در بازار سرمایه اظهار کرد: فین تک‌ها یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های صنعت مالی است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف بازار سرمایه را توسعه دهد. در حوزه زیرساخت‌های بازار بهتر است توسعه شکل بگیرد؛ همچون بلاک چین‌ها و پلتفرم‌ها و سرویس‌های قابل توسعه. هوش‌های مصنوعی و کار‌های تحلیلی بخشی از فین تک است که بسیار مشاهده می‌شود.

وی معتقد است که بهترین و کوتاه‌ترین راه برای جذابیت در بازار سرمایه استفاده از فین‌تک‌ها است که می‌توان جذابیت بازارسرمایه را نسبت به بازار‌های موازی هدایت کرد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: به کمک فین تک‌ها و تکنولوژی نوین مالی می‌توان مرزبندی سرمایه گذاری در بازار‌های پرریسک و کم ریسک را بیشتر کرد. در نتیجه می‌توان دغدغه سرمایه گذاری افراد حقیقی را در بازار کاهش داد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی