کد خبر: ۲۲۶۷۱
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۷:۰۰

تازه واردِ دنیای دیفای را بهتر بشناسید

راه اندازی پروژه لینیر این امکان را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا کاربران با سرعت بالا و خیالی آسوده و به صورت یکپارچه دارایی‌های مصنوعی را مورد معامله قرار دهند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال یکی از مباحثی است که مورد توجه سرمایه‌گذاران در حوزه بازار ارز‌ها قرار گرفته است تا جاییکه افراد زیادی وارد این حیطه شدند. در این گزارش سعی می‌شود یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را برای علاقمندان معرفی کنیم.

ارز دیجیتال لینر یک توکن ERC-۲۰ تازه متولد شده بر روی بلاکچین اتریوم است. پروتکل رمز ارز لینیر با استفاده از داده‌های پویای قیمت، به کاربران اجازه می‌دهد تا به دارایی‌های سنتی مانند فارکس و کالا‌ها دسترسی پیدا کنند و در ضمن می‌تواند توکن‌ها را برای تولید توکن‌های مصنوعی لینیِر قفل کند.
ارز دیجیتال لینیر رویکرد بین زنجیره‌ای دارد به همین دلیل کاربران از کارمزد‌های پایین‌تری برای تراکنش‌ها برخوردار می‌شوند.

همچنین لینا مانند قانونگذار پروتکل‌ها در سیستم عمل می‌کند.DAO لینا برای همه دارندگان این توکن باز است و به آن‌ها اجازه می‌دهد که بتوانند به بروزرسانی‌ها و توسعه‌های اکوسیستم Linear رای دهند.
با وجود اینکه Linear Finance در بالای شبکه اتریوم ساخته شده است، اما پروتکل‌های لینر به کاربران اجازه می‌دهد که از طریق دیگر زنجیره‌هایی که از شبکه پشتیبانی می‌کنند، نیز انتقلات خود را انجام دهند.
پلتفرم Linear برای لیکوئید‌ها انواع مختلف و نامحدود نقدینگی فراهم می‌کند. نقدینگی نامحدود، محدودیت‌های تسویه مالی را کاهش می‌دهد که برای معامله‌گران الگوریتیمی و پرمصرف بسیار ایده‌آل است.
به عبارت دیگر ارز دیجیتالی لینیر یک مبادله دارایی مصنوعی بین زنجیره‌ای با حاکمیت DAO است. راه اندازی پروژه لینیر این امکان را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا کاربران با سرعت بالا و خیالی آسوده و به صورت یکپارچه دارایی‌های مصنوعی را مورد معامله قرار دهند.

تازه واردِ دنیای دیفای را بهتر بشناسید

در حقیقت پروژه بلاکچینی لینیر فاینانس با راه اندازی شبکه اصلی مبادله خود، مرحله نهایی عرضه محصولات خود را تمام کرده است. این پلتفرم با امکان استفاده بر روی زنجیره هوشمند بایننس طراحی شده است و با پروتکل Band و راه حل اوراکل به صورت یکپارچه ارائه شده است که این امکان را برای کاربران قرار می‌دهد تا انواع دارایی‌های دیجیتال خود را خرید و فروش و یا مدیریت کنند.

بنیان‌گذاران لینیر

ارز دیجیتال لینیر توسط دری ان. جی (Drey Ng) و کوین تای (Kevin Tai) راه اندازی شد. طبق بررسی‌های انجام شده تیم رسمی لینیر فایننس (Linear Finance) ۱۲ نفر عضو دارد.
دری ان. جی یکی از بنیان‌گذاران و مدیر ارشد فعلی ارز دیجیتال لینیر است. او همچنین مدرس بلاک‌چین در هنگ کنگ است و چندین سال تجربه در صنعت فین تک دارد.
کوین تای نایب رئیس شرکت «Credit Suisse» در هنگ کنگ و مدیر برجسته یک صندوق سرمایه‌گذاری است. او فارغ التحصیل رشته بازرگانی از هاروارد است و بیش از یک دهه تجربه در بخش اقتصاد دارد.

نحوه کار ارز دیجیتال لینیر چگونه است؟

گقتنی است که شبکه لینیر قابلیت خرید و فروش دارایی‌های مصنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در این شبکه هر دارایی مصنوعی می‌تواند به وسیله استوک‌های پایدار lUSD به عنوان وثیقه اخذ شود که این وثیقه به عنوان پشتوانه مالی در نظر گرفته شده و تضمین خواهد کرد که حتی در شرایط ناپایدار یا رویداد‌هایی مانند رکود این شبکه ورشکستگی را تجربه نخواهد کرد. در این شبکه کاربران با مشارکت در مجموعه ارز مخصوص شبکه که همان ارز LINA است را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. امروزه فقط امکان دریافت IUSD و سهام برای کاربران وجود دارد.

تازه واردِ دنیای دیفای را بهتر بشناسید

مزایای پروژه ارز دیجیتال LINA چیست؟

شفافیت: به منظور جلوگیری از پیش دستی در هر معامله‌ای که در بازار صورت می‌پذیرد، همه چیز برای تمامی کاربران شفاف خواهد بود و این موضوع خطرات سیستماتیک هر معامله گر در شبکه را تا حدود بسیار زیادی کاهش خواهد داد.
مبتنی بر اتریوم: از آنجا که شبکه اتریوم با سازگاری بین زنجیره‌ای طراحی شده است، می‌تواند در کنار دیگر پروژه‌های دیفای نیز به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

کاربری آسان و راحت: لینا قول معاملات سریع با کارمزد معاملاتی بسیار کم را داده است که باعث می‌شود هر نوع کاربر می‌تواند از این پلتفرم لذت ببرد، خواه یک شرکت سازنده بازار، بورس یا شخص معامله گر باشد.
آپشن‌های متناسب کاربر: آپشن‌های گوناگونی به منظور استفاده کاربران در نظر گرفته شده است که کاربران به وسیله آن‌ها قادرند آزادانه از بین آن‌ها انتخاب کنند، مثل دیگر توکن ها، کالا‌ها یا شاخص‌های بازار.

معایب پروژه ارز دیجیتال LINA چیست؟

البته باید این را هم گفت که ارز دیجیتالی لینیر به صورت کامل بدون اشکال و عالی نیست، ولی توسعه دهندگان لینیر امید دارند که بتوانند نقایص طراحی را خیلی سریع برطرف نمایند. آن‌ها این طور می‌گویند که معایبی را در زمینه‌های سرعت بروزرسانی قیمت اوراکل، نسبت تعهد، توکنومیک، هزینه‌های معامله، پاداش، سرعت و امکان دسترسی چند زنجیره‌ای شناسایی کرده اند که باید سریعا برطرف شود.

پروتکل مالی لینیر (LINA) چگونه است؟

این پروتکل مالی برای سازگاری بین زنجیره‌ای طراحی شده است. بنیانگذار لینیر می‌گوید: اگرچه پروتکل DeFi در اتریوم ساخته شده است. اما همچنان توانایی مطابقت با سایر بلاکچین‌ها را دارد. گروه توسعه دهنده لینیر از شروع همکاری این شبکه با دو بلاکچین دیگر در آینده‌ای نزدیک خبر داده است، این به معنای پیشرفت لینیر در دنیای رمز ارز‌ها است، آن‌ها معتقدند که این همکاری باعث می‌شود تا مشتری در شبکه بایننس مورد پشتیبانی قرار گیرد. این گروه مدعی است که که پروتکل تازه توسعه یافته آن نه تنها ارزان‌تر است بلکه به سرعت در دسترس است.

آینده ارز دیجیتال linear چگونه پیش بینی می‌شود؟

توسعه و معرفی امکانات حاکمیتی و ایجاد قابلیت رای گیری برای کاربران از جمله چشم انداز‌هایی است که این شبکه برای آینده در نظر گرفته شده است. رای‌گیری در این شبکه شامل تصمیم گیری درباره مقدار کارمزد تراکنش‌ها و میزان بودجه تخصیص یافته برای صندوق بیمه نیز می‌شود؛ لذا کاربران این شبکه توانایی این موضوع را دارند تا با مشارکت در این رای گیری ها، به عنوان پاداش توکن دریافت نمایند. مهاجرت لینیر به اسمارت چین بایننس یک نقطه عطف برای این رمزارز محسوب می‌شود، پس از عرضه اولین توکن لینا در سال ۲۰۲۰ خیلی زود شاهد افت قیمت آن بودیم، ولی با پیوستن آن به بایننس و اعلان چندین شراکت و فهرست شدن در صرافی ها، با رشد شگرف بیش از ۳ هزار درصدی مواجه شد.

رمزارز لینیر که در ابتدا یک پروژه مبتنی بر ERC-۲۰ بود، اخیرا و پیش از راه اندازی شبکه اصلی خود در ژانویه ۲۰۲۱، به زنجیره هوشمند بایننس انتقال ایفت. به محض راه اندازی لینا، تیم توسعه دهنده آن از Linear Exchange رونمایی کرد تا خود را به عنوان یک پروتکل مالی غیرمتمرکز فراگیر معرفی کنید.

باید گفت که معرفی و توسعه قابلیت‌های حاکمیتی و ایجاد امکان رای گیری برای کاربران از جمله چشم انداز‌هایی است که این شبکه برای آینده در نظر گرفته است. رای گیری در این شبکه شامل تصمیم‌گیری درباره مقدار کارمزد تراکنش‌ها و میزان بودجه اختصاص‌یافته برای صندوق بیمه نیز خواهد شد؛ بنابراین کاربران این شبکه می‌توانند با مشارکت در این رای گیری‌ها به عنوان پاداش توکن دریافت کنند. مهاجرت لینیر به اسمارت چین بایننس یک نقطه عطف برای این ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

توجه: در این گزارش سعی کردیم تا شما را با رمزارز لینر آشنا کنیم و این پست به منزله سیگنال و یا ورود بر ارز linear نیست و هر شخص مسئول سود و زیان خود در بازار ارز‌های دیجیتال است و نبض فناوری هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا ضرر شما را ندارد.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی