کد خبر: ۲۰۵۲۰
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۴
در گفتگو با نبض فناوری؛

نباید از دانش و فناوری نوین در عرصه تولید غافل شویم

مدیرعامل شرکت توسعه فناوری ماشین ابزار و اتوماسیون صدرافن گستر، گفت: با بومی شدن و گسترش فنآوری ماشین ابزار CNC در کشور ، مشکلات ناشی از به کارگیری ماشین آلات خارجی مشابه، نظیر ضعف در ارایه خدمات پس از فروش، تامین قطعات یدکی، آموزش و گرانی قیمت مرتفع شده و صنعتگر ایرانی با تمایل بیشتری از تکنولوژی روز دنیا بهره خواهد برد.

مهدی مهدی پور آقاباقر، مدیرعامل شرکت توسعه فناوری ماشین ابزار و اتوماسیون صدرافن گستر، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۸۱ فعالیت اصلی خود را در زمینه طراحی و ساخت ابزار سی‌ان‌سی شروع کرده است، اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان در حوزه الکترونیک، مکانیک و سخت‌افزار و تجهیزات توانبخشی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه محصولات دانش بنیانی را در حوزه تولید دستگاه سی ان سی تراش و فلز و اسکنر‌های سه بعدی را تولید کردیم، گفت: ارتقاء سطح علمی و تجهیزاتی واحد‌های آموزشی و مراکز صنعتی از مهم‌ترین رویکرد‌های صدرافن گستر بوده و در این راستا موفق شده است ضمن تامین بخشی از نیاز‌های تجهیزاتی کشور، پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش سریع و مناسب را برای خریداران فراهم آورد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: ما معتقدیم که با بومی شدن و گسترش فنآوری ماشین ابزار CNC در کشور، مشکلات ناشی از به کارگیری ماشین آلات خارجی مشابه، نظیر ضعف در ارایه خدمات پس از فروش، تامین قطعات یدکی، آموزش و گرانی قیمت مرتفع شده و صنعتگر ایرانی با تمایل بیشتری از تکنولوژی روز دنیا بهره خواهد برد.

مهدی پور ادامه داد: اکثر تجهیزات تولید در مراکز دانشگاهی کاربردی شده است تا جاییکه حدود ۴۰۰ دستگاه تولیدی این شرکت در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این تجهیزات برای اولین بار در کشور طراحی و تولید شده است، اظهار کرد: این شرکت از سال ۹۴ به دانش بنیان تبدیل شده است. تمام دستگاه‌های تولید جایگزین محصولات خارجی شده است. تا جاییکه سالانه ۶۰ دستگاه در این زمینه طراحی و تولید می‌کند.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه پایین بودن قیمت، کیفیت بالا از عمده مزایای این تجهیزات تولیدی است، افزود: دستگاه‌های ما در بخش‌های مختلف نرم افزاری و الکترونیکی اصلاح و آموزش به روز را ایجاد کرده است. دسترسی به این دستگاه‌ها به صنایع کوچک شرایطی را ایجاد کرده است که تمام صنایع از این تجهیزات بهره‌مند شوند.

مهدی‌پور فرهنگ‌سازی را گره‌گشای بازار نمی‌داند و معتقد است؛ اگر فردی در بازار تجربه خرید محصولی را داشته باشد و کیفیت مدنظرش را از محصول دیده باشد، بی‌شک مشتری دائم آن محصول خواهد شد. بازار باید از یک رقابت منطقی پیروی کند؛ همین و بس. زمانی که رقیب وجود نداشته باشد کیفیت معنای خود را از دست می‌دهد. ایرانی بودن همیشه به معنای بی‌کیفیتی نیست. همان‌طور که فرش ایرانی صحت این مسئله را اثبات کرده است. این‌گونه نیست که ما فرهنگ خرید محصول ایرانی را نداریم بلکه یکی از مشکلات تولید داخلی قیمت تمام شده است و اگر شرکت سازنده بخواهد کیفیت را نیز مدنظر قرار بدهد، هزینه گرافی در پی خواهد داشت. به همین علت در عرصه رقابت، از نظر قیمت عقب می‌افتد و بازار را از دست می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه موضوعات تحقیق و پژوهش و آرند طرح‌هایی را در دست اجرا داریم.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی