کد خبر: ۲۰۷۷۲
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۱
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

صدور نشان استاندارد "دانش‌نماد" برای ۱۰۵ شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: طبق آمار موجود حدود ۱۰۵ شرکت دانش بنیان موفق به اخذ گواهی نامه دانش نماد از سازمان ملی استاندارد شدند که این گواهی‌ها منطبق با (KB_COC) و یا گواهی محصول (KB-COP) است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» به منظور ساماندهی استاندارد و توسعه بازار محصولات دانش بنیان و در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش پوشش استاندارد برای همه محصولات داخلی و ترویج آن و حمایت از تولید محصولات دانش بنیان این اقدام با همکاری نزدیک معاونت علمی و فناوری و سازمان ملی استاندارد و تصویب شورای عالی استاندارد صورت گرفت.

مسلم بیات معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در پاسخ به سوالی مبنی براینکه رهبر انقلاب تاکیدات زیادی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دارند برهمین اساس چه تعداد از این شرکت‌ها استاندارد‌های لازم را از سازمان ملی استاندارد دریافت کردند؟، اظهار کرد: با برخی از سازمان‌ها بحث صدور گواهی دانش نهاد است که که این در ارتباط با واحد‌های تولیدی یا افراد و شرکت‌های نوآورانه در زمینه تولید یک محصول و کالا و ختی بدون استاندارد با شاخص و ویژگی‌های خودشان این امکان را فراهم کردیم که با استفاده از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه و سازمان ملی استاندراد گواهی دانش نماد را صادر می‌کنیم.

وی تأکید کرد: با این مصوبه شورای عالی استاندارد، صدور گواهی انطباق (KB_COC) و یا گواهی محصول (KB-COP) برای محصولات دانش بنیان این امکان را به شرکت‌های دانش بنیان می‌دهد تا حتی بدون وجود استاندارد ملی با استفاده از استاندارد‌های معتبر بین المللی و یا کارخانه‌ای از سازمان ملی استاندارد گواهینامه‌ای معتبر را برای تایید محصول خود دریافت کنند که در بسیاری از کشور‌های دنیا نیز معتبر است.

بیات گفت: طبق آمار سه ماه گذشته حدود ۱۰۵ شرکت دانش بنیان گواهی نامه دانش نماد از ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران دریافت کنند. این گواهی‌ها منطبق با (KB_COC) و یا گواهی محصول (KB-COP) است.شرکتهای دانش بنیان دستگاه‌های بسیار جالب و منحصربفرد در دنیا را در کشور تولید می‌‌کنند.

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی