کد خبر: ۲۰۶۶۷
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

استخراج رمزارزها در هاله‌ای از ابهام به دلیل تصمیمات خلق‌الساعه/ باید سکوهای تبادل رمز ارزها تعیین تکلیف شود

رییس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین، گفت: طبق گفته مسئولان استخراج رمزارزها بعد از شهریور آغاز خواهد شد، ولی در کشور ما چیزی که قطعی نشده نمی‌توان درباره آن اظهارنظر کرد.

محمدرضا شرفی رییس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا بعد از شهریور استخراج رمز ارز‌ها به روال عادی خود برمی‌گردد؟ گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که استخراج رمزارز‌ها بعد از شهریور شروع شود، ولی در کشور ما چیزی که قطعی نشده نمی‌توان درباره آن اظهارنظر کرد.

رییس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین، گفت:تصمیات خلق‌الساعه در کشور بسیار زیاد اتخاذ می‌شود و این ثبات در امر فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری بسیار در کشور ما تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد و یک عدم ثبات دائمی در کشور اتفاق می‌افتد. حاشیه امنیتی برای سرمایه گذار در حوزه اقتصادی و صنعت ایجاد نشود و فعالیت در این عرصه سخت‌تر شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه حتی در زمان اجرا نیز با یک دستور از پیش تعیین نشده کنسل می‌شود بدون اینکه کارکارشناسی روی آن صورت گیرد.

شرفی افزود: بحث تعیین تکلیف سکو‌های تبادل است در کشور مطرح است منتظر هستیم که در زمینه قانونگذاری و شفافیت اعمال شود به طوریکه خود فعال این حوزه راغب هستند که در این راستا شفافیت و امنیت برای کاربران ایجاد شود. اگر مشکلی از سوی یک نفر پیش بیاید تبعات آن دامنگیر افرادی خواهد شد که در این حوزه فعالیت می‌کنند و بدون هیچ شبه‌ای در این فضا ادامه می‌دهند.

رییس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین، اضافه کرد: موضوع بعدی صندوق‌های سرمایه گذاری است اگر به درستی به این مقوله پرداخته نشود و ساختار سازوکار درستی را برای آن تعریف نکند خود همین موضوع در آینده می‌تواند پاشنه آشیلی برای این موضوع باشد. برای ورود به بازار بورس و فرابورس باید شفاف سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: سازوکار ورود رمز ارز‌ها در بورس آماده است تنها بحث‌هایی نوع نظارت و هنوز تعیین تکلیف نشده و بانک مرکزی نیز موضع بگیرد بنابراین هر نوع فعالیتی می‌تواند روی سرمایه جذب شده در بانک‌ها تاثیر بگذارد و یکسری منابع بانکی که از مردم دریافت می‌کنند براساس آن وام می‌دهند و وام یک محرکدر توسعه اقتصاد و صنعت کشور است.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی