کد خبر: ۲۱۰۰۸
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

قیمت آیفون 13 اپل و هر آنچه که باید بدانید

اپل به تازگی آیفون 13 را معرفی کرده است. در ادامه با عملکرد و ویژگی های این پرچم دار آشنا شوید.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت اپل از آیفون 13 رونمایی کرد. در زیر با جزئیات این گوشی پرچم دار آشنا خواهید شد.

 

آیفون 13 و آیفون 13 مینی

آیفون 13 همان طراحی لبه تخت را دارد که آیفون 12 از آن بهره می برد. اما شکاف فناوری تشخیص چهره Face ID آیفون13 در حال حاضر 20 درصد کوچکتر است. صفحه نمایش های آیفون 13 مینی و آیفون 13 نیز روشن تر و کم مصرف تر هستند.

عملکرد

داخل آیفون 13 پردازنده A15 Bionic قرار دارد. این تراشه 5 نانومتری است و 15 میلیارد ترانزیستور دارد. این اتفاق باید بهبود عملکرد را همراه داشته باشد. اپل به طور طبیعی، جدیدترین پردازنده سری A خود را سریع ترین پردازنده در هر گوشی معرفی می کند. افزایش عملکرد باید هر یک از ویژگی های AI و ML را سریعتر از آنچه که در iPhone 12 بود انجام دهد.

دوربین

دو دوربین در پشت در آیفون 13 مینی و آیفون 13 وجود دارد. یک دوربین عریض 12 مگاپیکسلی لنز اصلی خواهد بود و اکنون همان سخت افزار تثبیت کننده تصویر را دارد که iPhone 12 Pro Max سال گذشته داشت. لنز دیگر، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض است که نوید عکس های بهبودیافته را می دهد.

در مورد قابلیت های ویدئویی، شایعات مطرح شده درست بودند. آیفون 13 در حال افزایش حالت سینمایی است که به شما امکان می دهد میزان تار شدن اعمال شده بر روی یک سوژه را در پیش زمینه به همراه پس زمینه تنظیم کنید. طی یک نسخه نمایشی، اپل نحوه عملکرد این ویژگی را نشان داد. شما شروع به ضبط می کنید و تلفن کار را انجام می دهد و مانند وقتی سوژه ای از دوربین دور می شود، فوکوس را به طور خودکار به پس زمینه تغییر می دهد. در صورت تمایل، می توانید روی سوژه ای ضربه بزنید تا فوکوس تغییر کند.

باتری

عمر باتری چیزی است که اپل در سالهای اخیر در مورد آن زیاد صحبت نکرده است. دارندگان آیفون 13 باید انتظار 2.5 ساعت افزایش عمر باتری را نسبت به آیفون 12 داشته باشند.

لوازم جانبی

اپل لوازم جانبی MagSafe آماده استفاده برای آیفون13 را دارد، از جمله کیف پول MagSafe که در صورت گم شدن آن از شبکه Find My پشتیبانی می کند.

قیمت و فضای ذخیره سازی

فضای ذخیره سازی در حال حاضر از 128 گیگابایت شروع می شود، دو برابر شده و به 256 گیگابایت و به 512 گیگابایت می رسد. قیمت آیفون 13 مینی از 699 دلار یا برای آیفون 13 از 799 دلار شروع می شود.

آیفون 13 پرو و آیفون13 پرو مکس

اکنون که می دانیم دو مدل پایه آیفون 13 چه قابلیت هایی دارند سراغ آیفون 13 پرو و ​​13 پرو مکس می رویم. گوشی ای که تیم کوک آن را پرو ترین آیفون تاریخ می نامد. شکاف Face ID 20درصد کوچکتر است(درست مانند iPhone 13 استاندارد).

آیفون 13 پرو از A15 Bionic مشابه آیفون13 استاندارد استفاده می کند، بنابراین ما همه بهبودهای عملکردی را در مدل های پرو مشاهده می کنیم. اما جایی که A15 Bionic جدید قدرت خود را نشان می دهد در صفحه نمایش جدید iPhone 13 Pro و Pro Max با یک صفحه نمایش ProMotion است که نرخ تازه سازی می تواند به طور پویا از 10Hz به 120Hz تغییر کند.

دوربین

سیستم دوربین بار دیگر دارای سه دوربین در پشت هر دو مدل پرو است. یک دوربین تله فوتو 77 میلی متری با زوم اپتیکال 3x وجود دارد. دوربین فوق عریض اکنون عکاسی ماکرو را امکان پذیر می سازد. این چیزی است که گوشی های اندرویدی در گذشته از دوربین های اختصاصی برای آن استفاده می کردند و می توانید در فاصله 2 سانتی متری از یک سوژه عکس بگیرید. هر سه دوربین دارای حالت شب برای موارد کم نور هستند.

ویژگی جدید سبک های عکاسی

ویژگی جدید سبک های عکاسی به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات ترجیحی شخصی خود را با پردازش دوربین تنظیم کنید. این ویژگیدر همه مدل های iPhone 13 در دسترس خواهد بود و فقط محدود به مدل های پرو نمی شود.

البته ، iPhone 13 Pro و Pro Max هنگام فیلمبرداری از حالت سینمایی یکسانی برخوردار خواهند بود و لازم نیست نگران انتخاب ناحیه ای باشید که می خواهید ویدیو قبل از فیلمبرداری روی آن تمرکز کند. می توانید پس از آن به عقب برگردید و ویدیو را ویرایش کنید.

فرمت ProRes Video همچنین برای iPhone 13 Pro و Pro Max با سرعت 4K/30fps عرضه می شود که علاوه بر ضبط در Dolby Vision هم است.

باتری

عمر باتری شما 1.5 ساعت بیشتر از پرو12 است. پرو مکس 13 هم به شما 2.5 ساعت بیش از پرو مکس12 عمر باتری خواهد داد.

قیمت

آیفون 13 با قیمت 999 دلار و آیفون13 پرومکس با قیمت 1099 دلار شروع می شود. مقدار ذخیره سازی از 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت تا 1 ترابایت افزایش می یابد.

پیش فروش همه مدل های آیفون 13 از جمعه 17 سپتامبر آغاز و سفارشات از روز جمعه 24 سپتامبر تحویل داده می شود.

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی