کد خبر: ۲۱۱۱۷
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

مسئولان رغبتی به استفاده از محصولات بومی ندارند/ تولید بیش از ۲۰ محصول در حوزه فناوری و امنیت

مدیرعامل شرکت سباپردازش، گفت: حمایت از محصولات بومی بیشتر به سیاست گذاری کلان مدیریتی کشور برمی‌گردد؛ متاسفانه ضربه ای که امروزه این شرکت‌های می خورند بیشتر بخاطر ضعف مدیریتی سازمانها است که رغبتی برای استفاده از محصولات بومی ندارند.

کامبیز قادری مدیرعامل شرکت سباپردازش، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه حدود ۲۵ سال پیش این شرکت راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: شرکت سباپردازش در حوزه فناوری و امنیت خدماتی را ارائه می‌دهد. همیشه سعی ما براین بوده که محصولاتی به روز و فناوری جدید را طراحی و تولید کنیم که در آن کپی کاری نشده باشد.

وی تصریح کحرد: زمانی که بحث دانش بنیان مطرح شد محصولات تولید در بازار موجود بود و این محصولات نمونه خارجی نداشت به همین دلیل محصولات تولیدی این شرکت در حوزه و چارچوب دانش بنیانی قرار گرفت.

قادری ادامه داد: شرکت سبا پردازش با هدف ارائه خدمات تخصصی در زمینه مشاوره مدیریت و امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و پیاده سازی سیستم‌های نوین ICT، به ویژه در حوزه بانکداری شکل گرفته است.

وی افزود: با توجه به نقش و اهمیت نیروی انسانی در اجرای موفقیت آمیز هر پروژه، این شرکت استراتژی خود را برمبنای جذب نیرو‌های توانمند، صاحب تخصص و تجربه قرار داده است. با توجه به نیاز بازار‌های داخلی به بهره گیری از آخرین دستاورد‌های صنعت ICT در جهان و با رویکرد انتقال دانش فنی به کشور، شرکت سباپردازش اقدام به عقد قرارداد‌های همکاری با چندین شرکت معتبر بین المللی فعال در حوزه‌های مختلف این صنعت کرده است.

وی گفت: این شرکت یکی از شرکت‌های ایرانی پیشرو در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه بانکی و ارائه راهکار‌های امنیتی است. دانش امنیتی این شرکت طیف وسیعی از فن آوری‌های "تصدیق هویت، حفاظت از داده‌ها الکترونیکی و شبکه را تحت پوشش قرار می‌دهد که این محصولات مطابقت با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا عرضه شده است.

قادری ادامه داد: حفظ یکپارچگی، هزینه خرید پایین موجب تمایز محصولات و خدمات ما از دیگر محصولات مشابه است. ماموریت این شرکت ارائه انواع سیستم‌های بانکداری الکترونیکی و تامین امنیت در فضای تبادل اطلاعات در جهان مجازی و همچنین ارائه خدمات مشاوره مدیریت به شرکت‌ها و سازمان‌ها جهت رفع نیاز‌های مدیریتی و کلان فن آوری اطلاعات و امنیت در سطح ایران و خاور میانه است.

وی با بیان اینکه تا به امروز حدود ۲۰ محصول را در حوزه فناوری و امنیت طراحی و تولید کردیم، اظهار کرد: تمام محصولات تولیدی از صفر تا صد با دانش بومی بوده است. محصولاتی را در حوزه بانکی سامانه‌های اینترنت بانک، درگاه‌های پرداخت، و سیستم‌های مدیریت پذیرندگان، سیستم‌های گزارش گیری مناسب بانک‌ها، سیستم ارتباط از راه دور، سیستم‌های احراز هویت و... تولید کردیم. همچنین محصولاتی مثل هانی پات بومی و آواپات در حوزه امنیت است که با این محصولات ضعف‌های شبکه را برطرف می‌کنیم.

قاردی در خصوص مقابله با حملات سایبری گفت: در همین رابطه محصول سیستم تصدیق هویت ما یک سیستم بسیار قوی است. همچنین محصول OTP هم در حوزه امضای دیجیتال است و در رابطه با پیشگیری از حملات دو تا سامانه آوا وارنیگ و آواپات جهت ارتقا و شناسایی ضعف‌های امنیتی خدماتی را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد به طوریکه هانی‌پات با آنالیزی که در شبکه دارند یک محصول بومی است که شبکه را آنالیز، گزارش گیری و جمع آوری اطلاعات را برای جلوگیری از خطرات و حملات سایبری در سطح ملی و یک سازمان انجام می‌دهد. یکی از محصولات مورد نیاز و زیرساختی برای حوزه تامین امنیت است. این محصولات مورد استقبال قرار گرفته است، ولی به میزان اینکه یک محصول بومی بوده با استقبال بسیار ضعیف روبه رو شده است.

وی افزود: حمایت از محصولات بومی بیشتر به سیاست گذاری کلان مدیریتی کشور برمی‌گردد؛ متاسفانه ضربه‌ای که امروزه این شرکت‌های می‌خورند بیشتر بخاطر ضعف مدیریتی سازمان‌ها است که رغبتی برای استفاده از محصولات بومی ندارند.

قادری گفت: در عرصه اقتصاد دیجیتال و تکنولوژی در وضعیت قابل توجهی قرار داریم وضعیت خدمات بانکی و اینکه بانک‌ها چه سرویس‌هایی را ارائه می‌دهند در وضع بدی نیستند و جزء کشور‌های خوب دنیا به حساب می‌آیند. مشکل ما در یکپارچه سازی و استفاده بهینه، مدیریت هزینه است که معمولا گران تمام می‌شود. همچنین دلایل اقتصادی و اینترنتی زیرساختی و مخابراتی و دلایلی قوانین فی البداهه که بانک‌ها تعیین می‌کنند در ترکیب کلی مشکل ایجاد می‌کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی