کد خبر: ۲۱۳۰۵
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

اقدام محکم چین در قبال رمزارزها

چین بیت کوین و همه ارزهای رمزنگاری شده را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، دولت چین در حال مقابله با بیت کوین و دیگر رمزارزها است. بانک مردم چین در اقدامی بزرگ در جهت برنامه های ضد رمزنگاری خود، که از ماه مه آغاز شد، تصمیم گرفت که معاملات رمزنگاری غیرقانونی است و خواستار ممنوعیت رسمی همه معاملات بیت کوین و رمزنگاری شده است.

بانک مردم چین می گوید که نگران امنیت ملی و امنیت دارایی های ساکنان است.

چین همچنین به دنبال ریشه کن کردن استخراج دارایی های دیجیتالی است. مقامات چینی ارز دیجیتال را به دلیل ارتباط احتمالی آن با کلاهبرداری، پولشویی و مصرف بیش از حد انرژی مورد هدف قرار داده اند. این کشور دارای تعداد بسیار زیادی از استخراج کنندگان رمزارز جهان است که از مقدار قابل توجهی انرژی استفاده می کنند. به همین علت چین در حال حاضر با بحران شدید نیرو روبرو است.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، قیمت بیت کوین و سایر رمزارز با اعلام این خبر آسیب دید و بیت کوین حدود 8 درصد کاهش یافت و به کمی بیش از 41000 دلار رسید. البته از آن زمان تا کنون کمی جهش کرده و هرچند اکنون نزدیک به 42000 دلار فروخته می شود. اتریوم نیز کاهش یافت و اکنون با حدود 7.8 درصد کاهش حدود 2800 دلار فروخته می شود. حتی دویج کوین نیز پس از انتشار این خبر بیش از 6 درصد سقوط کرد.

این که  اقدام چین تأثیر طولانی مدت بر قیمت خواهد داشت یا نه معلوم نیست؛ اما برخی از کارشناسان تصور می کنند که این امر موقت است. گانش ویشوانات نتراج، استادیار امور مالی دانشکده بازرگانی وارویک، می گوید: ممنوعیت چین روی کلیه فعالیت های معاملاتی رمزارز، تاثیر کوتاه مدت بر ارزش گذاری این ارز خواهد داشت، اما احتمالا پیامدهای بلند مدت آن خاموش خواهد بود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی