کد خبر: ۲۱۴۲۹
|
۰۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

طرح صیانت از حقوق کاربران بدون حضور بخش خصوصی محقق نمی‌شود/ ضرورت سرمایه گذاری در ارتقای امنیت سایبری

مدیرعامل شرکت هلدینگ فناوری نگاه کارآفرین، گفت: طرحی که به عنوان حمایت به مجلس ارائه شده با طرح اولیه بسیار فاصله دارد؛ البته ما اعتقاد داریم این طرح، طرح خوبی نیست چون نویسنده آن بخش خصوصی نبوده و استفاده لازم از نگاه بخش خصوصی نشده است.

حسین اسلامی مدیرعامل شرکت هلدینگ فناوری نگاه کارآفرین، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برخی مواقع شاهد حملات سایبری هستیم برای جلب اعتماد مشتریان در حوزه خدمات کیف پول چه شما برنامه‌ای دارید؟ اظهار کرد: موضوع امنیت یک بحث دوگانه است؛ اگر بخواهیم از یک منظر نگاه کنیم برخی از دوستان بالا بردن امنیت را به شیوه‌ای رقم می‌زنند که کسب وکار را پایین بیاورند تا با بستن و مقاومت حداکثری آن را کنترل کنند. برخی نیز همزمان با کسب وکار، امنیت را نیز تعریف کرده‌اند، بنابراین ما سرمایه گذاری امنیت را براساس کسب وکار انجام دادیم و خیلی از بانک‌ها و PSP‌ها در طول سال دچار آفات جدی شدند و هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند بگوید من از این موضوعات عاری و بری هستم و دچار آسیب‌ها نمی‌شوم؛ ولی واقعیت این است که میزان وقت گذاری و جذب سرمایه انسانی و مادی که روی آن سرمایه گذاری شود مهم است.

وی تصریح کرد: بنده شهادت می‌دهم که هم بانک کارآفرین و هم نگاه به موضوع امنیت به عنوان یک موضوع کلیدی و راهبردی فکر می‌کند و از نظر نیروی انسانی و امنیت سرمایه گذاری می‌کند.

اسلامی در خصوص سوالی مبنی براینکه نگاه شما به دولت سیزدهم به چه صورت است؟ گفت: همیشه ابتدای دولت نگاه‌ها مثبت است؛ امیدواریم اتفاقات خوبی در کشور رخ بدهد. هم اکنون سیگنال‌های مبتنی بر این نیز دریافت می‌کنیم به هر حال نحوه رفتار فعال و رفتار منفعل متفاوت است، ولی واقعیتش هیچکس نمی‌تواند پیش بینی دقیقی از آینده داشته باشد. بار‌ها و بار‌ها بزرگان پیش بینی‌هایی کردند، اما برخلاف پیش بینی‌ها اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت هلدینگ فناوری نگاه کارآفرین، افزود: اولا آرزوی خیر می‌کنیم چرا که قبول مسئولیت در شرایط فعلی به نوعی نیازمند یک عشق خاص است و توصیه ام این است تا جایی که می‌توانند به صورت شفاف از بخش خصوصی بهره ببرند. اگر دولت به تنهایی کاری را انجام دهد به طور حتم آسیب‌ها زیاد می‌شود. هر جا سعی شده با مشارکت بخش خصوصی کاری را انجام دهند شگفتی‌ها اتفاق افتاده است. هر چقدر این نگاه‌ها نزدیک باشد موفقیت‌ها و توفیقات زیاد خواهد بود.

اسلامی تأکید کرد: لذا اگر دیدیم ظرف چند ماه آتی در بسیاری از موضوعات مثل اینترنت ملی، بحث اقتصاد دیجیتال استفاده ویژه‌ای از بخش خصوصی شد، حتی در یک شرایط کوتاه مدت وضعیت خوب نشد باز امیدمان به آینده زیاد است؛ اما اگر دیدیم که بخش خصوصی به بازی گرفته نمی‌شود و حتی اگر در کوتاه مدت اتفاق خوبی بیفتد ما دیگر امیدی به آینده نخواهیم داشت. نگاه بانک کارآفرین هم در تمامی ادوار همراهی با دولت بوده تا بتواند به اهداف و اقدمات خودش دست پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه امروزه اکثر فضای کسب وکار بر بستر اینترنت و فضای مجازی است اگر طرح صیانت از حقوق کاربران توسط مجلس اجرایی شود به نظر شما آیا کسب وکار‌ها با مشکل مواجه خواهند شد؟ اظهار کرد: طرحی که به عنوان حمایت به مجلس ارائه شده با طرح اولیه بسیار فاصله دارد؛ البته ما اعتقاد داریم این طرح، طرح خوبی نیست، چون نویسنده آن بخش خصوصی نبوده و استفاده لازم از نگاه بخش خصوصی نشده است. روح مطلب و زیرساخت و نحوه انتصاب آن در وضعیت فعلی و آن هم در زمانی که دولت جدید هنوز مستقر نشده بود درست نبوده است. بعید می‌دانم که بخش خصوصی همراهی حداکثری از این طرح داشته باشد. به هرحال مجلس شورای اسلامی می‌تواند تصمیم بگیرد و بقیه مجموعه خودشان را با آن تطبیق دهند.

اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی، انرژی زیادی صرف کند تا با دقت بیشتر به فعالیت کسب وکار‌ها و دغدغه‌های عامه مردم به ویژه نسل جوان اصلاحات لازم را انجام دهد. بهترین حالت این بود که اجازه می‌داند که دولت با استفاده از بخش خصوصی پیشنهادی بدهد و لایحه‌ای ارسال کنند من هنوز امیدوارم که این اتفاق بیفتد؛ اما اگر این مهم رخ نداد حداقل کمیسیون ویژه با صرف وقت و انرژی بیشتر آسیب‌ها را مدیریت کند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی