کد خبر: ۲۱۹۰۴
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۰

تور مجازی گوگل، این بار دیوار چین

تیم فرهنگ و هنر گوگل در حال اجرای یک تور مجازی است که به کاربران امکان می‌دهد از دیوار چین دیدن کنند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از techcrunch،  تجربه مجازی راه رفتن در کنار دیوار  چین شامل بازدید ۳۶۰ درجه مجازی منحصر به فرد در یکی از بهترین بخش های کشور چین می شود. این تور مجازی  شامل ۳۷۰ تصویر از دیوار چین و ۳۵ داستان است که به جزئیات معماری این اثر می‌پردازند.

پیر سئسا، مدیر برنامه تیم فرهنگ و هنر گوگل، در یک پست وبلاگی گفت: "دیوار چین به عنوان بزرگترین بنای ساخته دست بشر در جهان، یکی از نمادین‌ترین و محبوب‌ترین میراث تاریخی در جهان است. سالانه بیش از ۱۰ میلیون نفر از این دیوار دیدن می‌کنند، اما همه این فرصت را ندارند که دیوار چین را از نزدیک ببینند".

این مدیر گوگل در ادامه افزود:"امروز، با همکاری متخصص مشهور دیوار چین، دانگ یائوهوی و تیم فرهنگ و هنر گوگل یک صفحه موضوعی جدید ایجاد شده است که به مردم سراسر جهان این امکان را می‌دهد به طور مجازی از دیوار چین دیدن کنند".

دیوار چین

این تجربه به کاربران این فرصت را می‌دهد تا با تاریخچه دیوار چین بیشتر آشنا شوند و قسمت‌هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است را به راحتی تجربه کنند. همچنین هدف این تور درک بهتر نحوه نگهداری دیوار چین برای نسل‌های آینده بیان شده است. تجربه مجازی شامل نمای پانوراما از دیوار، همراه با نمای ۳۶۰ درجه از برج مراقبت و قسمت‌های مختلف دیوار است.

کاربران از طریق این تور می‌توانند در مورد نحوه و زمان ساخت دیوار چین اطلاعات زیادی کسب کنند. همچنین کسانی که می‌خواهند بیشتر درباره تاریخ دیوار چین کاوش کنند، می‌توانند دیوار‌ها و آجر‌های کنار دیوار را رمزگشایی کنند. به عنوان مثال، می‌توان امضا‌های پنهان، تمبر‌ها و الگو‌های اسرار آمیز حک شده بر روی آجرها را از نزدیک مشاهده کرد.

تور مجازی دیوار چین

گوگل طی چند سال گذشته تعداد زیادی تور مجازی ۳۶۰ درجه راه اندازی کرده است و همچنان از این فناوری استفاده می‌کند. در سال ۲۰۱۶، این غول جست‌وجو یک تجربه مجازی را ارائه داد که به کاربران امکان می‌داد در پارک‌های ملی ایالات متحده کاوش کنند.

از آن زمان، این شرکت تور‌های مجازی مشابهی را راه اندازی کرده است و استفاده از واقعیت مجازی را به روش‌های مختلف امتحان کرده است. به عنوان مثال، گوگل در سال ۲۰۱۷ برای یک گالری هنری تور مجازی راه اندازی کرد و همچنین یک ابزار "Tour Creator" در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد تا به دانش آموزان اجازه دهد تور‌های VR خود را ایجاد کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی