کد خبر: ۲۱۹۹۰
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

صرفه جویی ۸۰۰ هزار دلاری با تولید داروی ماده موثره توفاسیتینیب سیترات

مدیر عامل شرکت زیست تخمیر، از تولید توفاسیتینیب سیترات ماده موثره داروی توفاسیتینیب خبر داد و گفت: هم اکنون کشورهای چین، هند و ایالات متحده دارای فناوری ساخت این دارو هستند و اکنون ایران چهارمین کشور دارای این فناوری است.

سحر بهمنی مدیر عامل شرکت زیست تخمیر، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» از تولید توفاسیتینیب سیترات ماده موثره داروی توفاسیتینیب خبر داد و گفت: این ماده موثره در دنیا با برند Xeljans به صورت قرص ارائه می‌شود. این دارو در درمان بیماری‌های روماتوئیدی که منشا اتوایمیون دارند استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: تاییدیه اولیه این دارو برای درمان آرتریت روماتوئید و پسوریازیس است. همچنین این دارو برای درمان IBS یا همان سندرم روده تحریک پذیر هم مجوز تاییدیه لازم را دریافت کرده است و اخیرا برای درمان فاز التهابی کرونا نیز تاییدیه CDC ایالات متحده را دریافت کرده است.

مدیرعامل این شرکت اضافه کرد: کشور‌های چین، هند و ایالات متحده دارای فناوری ساخت این دارو هستند و حالا ایران چهارمین کشور دارای این فناوری است و تولید آن میزان ارزبری را پنج برابر کاهش می‌دهد و حدود ۸۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

صرفه جویی ۸۰۰ هزار دلاری با تولید داروی ماده موثره توفاسیتینیب سیترات

بهمنی گفت: ساخت ماده اولیه توفاسیتینیب از سال ۱۳۹۷ در شرکت زیست تخمیر آغاز شد و پس از فعالیت‌ها و تست‌های فراوان به نتیجه رسید و در سال ۹۹ موفق به دریافت تاییدیه غذا دارو شد و از سال ۱۴۰۰ وارد بازار دارویی ایران شد.

مدیرعامل شرکت زیست تخمیر گفت: این ماده موثره تا قبل از تولید توسط این شرکت به صورت وارداتی بوده است که قیمت بین حدود ۲۰ تا ۳۵ هزار دلار برای هر کیلوگرم داشته است و این شرکت این محصول را با حدود یک چهارم قیمت مشابه خارجی و با کیفیت بسیار مناسب از لحاظ خلوص و اندازه ذره‌ای تولید می‌کند.

بهمنی خاطرنشان کرد: همزمان با سنتز ماده اولیه تولید و تحقیق بر روی محصول نهایی این دارو نیز صورت گرفت و تولید محصول نهایی با برند توفازا با همکاری شرکت زیست دارو دانش انجام گرفت. قیمت محصول برند زلجانز بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ دلار برای هر بسته دارویی است که نمونه داخلی قیمت حدود ۶۰۰ تا ۹۵۰ هزار تومان را دارد که بسیار پایین تر از قیمت مشابه خارجی است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی