کد خبر: ۲۲۵۸۰
|
۱۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۶
به همت پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی انجام شد؛

برگزاری یک وبینار آموزشی با موضوع تولید محتوای دیجیتال در حوزه سلامت

وبینار آموزشی " تولید محتوای دیجیتال در حوزه سلامت در کنوا: دوره پیشرفته" به همت پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش« نبض فناوری» وبینار آموزشی " تولید محتوای دیجیتال در حوزه سلامت در کنوا: دوره پیشرفته" به همت پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی با حضور جمعی از متخصصان و دانشجویان حوزه سلامت در تاریخ ۱۲ آبان ۱۴۰۰ برگزار شد. این وبینار ادامه دوره مقدماتی بود که در تاریخ ۷ و ۸ مهرماه امسال به مدت ۶ ساعت برگزار شده بود.

کنوا یک پلت‌فرم آنلاین برای بصری‌سازی دانش و اطلاعات یک فرد است. کار با کنوا ساده است، اما ترفندهایی دارد که اگر با آنها آشنا شویم سرعت و کیفیت تولید بالا می‌رود. گستردگی دنیای کنوا به قدری زیاد است که در کارگاه ۶ ساعته‌ای که در مهرماه برگزار شده بود، امکان انتقال تمام مهارت‌های لازم در این زمینه وجود نداشت. بر این اساس با توجه به تقاضای شرکت‌کنندگان و نیاز موجود در این زمینه، دوره پیشرفته‌ای برگزار شد تا برخی از تکنیک‌ها و ترفندهای تکمیلی کنوا آموزش داده شود.

دکتر فاطمه زارعی، استادیار دانشگاه تربیت مدرس در وبینار آموزشی " تولید محتوای دیجیتال در حوزه سلامت در کنوا: دوره پیشرفته" گفت: یکی از مهارت‌های مهم انسان، درک و فهمیدن تصویر است. ارتقای این مهارت مستلزم پیوند دادن تجربه دقیق دیدن با سایر حواس، ذخیره‌های ذهنی و شهود است. خواندن تصویر مهارتی است که اصطلاحاً به آن سواد بصری می‌گویند. برای ارتقا سواد بصری باید ابتدا دانشی در مورد رنگ‌ها و مفاهیم گرافیکی و نمادها بدست آورد؛ سپس با تمرین هر چه بیشتر در بهتر دیدن و نگریستن به جزئیات و تلاش در درک عمق تصاویر دانش بصری را افزایش داد.

استادیار دانشگاه تربیت مدرس افزود: آموزش‌دهنده سلامت برای انتقال مفاهیم به مردم بهتر است از شیوه‌های خلاقانه استفاده کند. از تکنیک‌ها و روش‌هایی بهره بگیرد که شناخت مخاطب را درگیر کند. گاهی یک تصویر خوب سریع‌تر از کلام پیام را منتقل می‌کند. یک مراقب سلامت در نظام سلامت و آموزش‌دهنده مفاهیم حوزه سلامت، دانش لازم را دارد، اما در مسیر انتقال آن به خصوص در بستر آنلاین و مجازی به مهارت‌هایی دیگر هم نیاز دارد. در این مسیر آشنایی با روش و فناوری‌های نوین بصری‌سازی پیام‌ها کمک‌دهنده است.

دکتر زارعی خاطر نشان کرد: پلتفرم ها و بسترهای بصری‌سازی دانش ما زیاد است؛ قرار هم نیست به همه آنها واقف باشیم. همواره معتقدم، ما آموزش‌دهندگان سلامت، متخصص نرم‌افزار نیستیم، اما به قدر نیاز برای انتقال بیان و دانش خود به صورت چندرسانه‌ای، ضروری است حداقل یک یا دو پلت‌فرم و نرم‌افزار را بشناسیم و کار با آن را بیاموزیم.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، این پژوهشکده همواره در تلاش است تا ضمن اجرای پژوهش های کاربردی در حوزه سلامت؛ دانش، تجربیات و تکنیک های لازم برای متخصصان این حوزه را در اختیارشان قرار دهد. هدف این مجموعه دانش افزایی و ارتقا توانمندی اندیشمندان حوزه سلامت و در نهایت ارتقا سلامت جامعه است. امید است که همه بتوانیم با تمام توان در این جهت حرکت کنیم.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی