کد خبر: ۲۲۷۸۷
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

بازار سرمایه و رمز ارز‌ها را با اپلیکیشن کندل تحلیل کنید

نائب ریئس هیات مدیره شرکت دانش بنیان کیمیا توسعه تاس، گفت: نرم افزار کندل چهار بازار (بازار فارکس، بزرگ‌ترین بازار بین المللی دنیا)، رمزارزها، بورس اوراق بهادار نیویورک و بورس اوراق بهادار تهران را پشتیبانی می‌کند. به همین علت، هر فردی که در این بازار‌ها فعال باشد می‌تواند از این سیستم استفاده، مشاوره‌های لازم را دریافت و استراتژی‌های معاملاتی خود را هم روی آن پیاده سازی کند.

پیام زاهد نائب ریئس هیات مدیره شرکت دانش بنیان کیمیا توسعه تاس، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت از خرداد سال گذشته ثبت شرکا اتجام شده و دو سال کار تحقیق و توسعه آن به طول انجامیده است، اظهار کرد: در خصوص تاثیر هوش مصنوعی بربازارمالی و سرمایه‌ای (شامل بازار بورس، رمز ارز و فارکس، بازار بورس نیویورک و...) است.

وی تصریح کرد: در ابتدا با ورود به بازار‌های مالی بین المللی مانند جفت ارز و رمز ارز کار خود را آغاز کردند و سپس با مشاهده ظرفیت بازار بورس به این بازار نیز وارد شدند. تقریبا ۱۲ نیرو با این شرکت همکاری می‌کنند در همین راستا اپلیکیشنی را راه‌اندازی کردیم که تحلیل بازار‌های مالی و سرمایه‌ای را انجام می‌دهد و فرق آن با اپلیکیشن‌های موجود در بازار این است که خیلی از از آن‌ها الگوتریدینگ انجام می‌دهند.

زاهد ادامه داد: به جای اینکه کاربر خودش بیاید به صورت دستی انجام دهد یک ماشینی این کار را انجام می‌دهد. هم اکنون ۸۰۰ نماد در بازار وجود دارد که تحلیل آن توسط انسان سخت است.

وی افزود: نخست، افرادی که از تحلیل بازار سرمایه اطلاع دارند و از رشد مداوم بازار‌های مختلف و مدیریت شخصی آن‌ها به تنگ آمده اند. این نرم افزار چهار بازار (بازار فارکس، بزرگ‌ترین بازار بین المللی دنیا)، رمزارزها، بورس اوراق بهادار نیویورک و بورس اوراق بهادار تهران را پشتیبانی می‌کند. به همین علت، هر فردی که در این بازار‌ها فعال باشد می‌تواند از این سیستم استفاده، مشاوره‌های لازم را دریافت و استراتژی‌های معاملاتی خود را هم روی آن پیاده سازی کند.

نائب ریئس هیات مدیره شرکت دانش بنیان کیمیا توسعه تاس، گفت: به عبارتی این سامانه به دنبال ساخت یک نسخه رباتیک است که بتواند به جای فرد، طبق استراتژی‌ها سرمایه گذاری کند. گروه هدف دیگر، شامل افرادی می‌شود که اطلاعی از سرمایه گذاری در بازار‌ها و سررشته‌ای هم از تحلیل ندارند؛ بنابراین با ورود به سامانه نرم افزاری کندل می‌توانند از خدمات آن به عنوان یک مربی استفاده کنند و به نوعی کندل مربی معاملاتی آن‌ها شود و به آن‌ها کمک کند استراتژی‌های معاملاتی را فرا بگیرند و با درصد سود بالا برای خود پیاده سازی کنند.

زاهد افزود: این اپلیکیشن کل بازار و سهام را رصد می‌کند و براساس الگو‌ها الگوریتم‌هایی که در تکنیکال وجود دارد سهم‌هایی که در موقعیت مشخص وجود دارد را به کاربران مشخص می‌کند. تقریبا تمام سیستم تحلیل میزان سود و زیانی را درنظر می‌گیرند.

وی تأکید کرد: نرم افزار کندل بر مبنای هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین مانند شبکه‌های عصبی عمیق طراحی شده است. اطلاعات به ویژه در بازار‌های بین المللی مانند رمزارز باید در لحظه حرکت بازار، تحلیل شود که این مهم در نرم افزار‌های دیگر مقدور نیست. برخی نرم افزار‌ها آنلاین نبوده و اطلاعات آن‌ها با تاخیر به روزرسانی می‌شود یا حتی برای استفاده از امواج الیوت، کاربر باید خروجی داده‌ها را گرفته و آن را در رایانه وارد کند که زمان زیادی می‌گیرد.

نائب ریئس هیات مدیره شرکت دانش بنیان کیمیا توسعه تاس، ادامه داد: ما هسته‌ای را توسعه داده ایم که شاید فقط در اختیار سه نرم افزار آمریکایی باشد. این سه نرم افزار قابلیت شناسایی امواج الیوت همزمان با بازار را ندارند، اما ما این کار را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی عمیق پیاده و این امکان را ایجاد کرده ایم که در هر کجای دنیا که اطلاعات آن به نرم افزار ما متصل شود، همزمان با کوچک‌ترین حرکت بازار، رصد کرده و بهترین نقاط ورود به هر سهم یا ارز را پیدا می‌کند.

زاهد، یکی از ویژگی‌های کندل را گستردگی پشتیبانی از چهار بازار سرمایه می‌داند، به طوری که کاربران قابلیت جابجایی دارند و وقتی یک بازار دچار ریزش می‌شود، می‌توانند به سرعت نسبت به متنوع کردن سبد سرمایه خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در بازار ایران ۷۵ درصد تحلیل‌ها درست بوده و ۲۵ درصد ممکن است خطا داشته باشد آن هم بخاطردر هر صورت ما یکسری عوامل غیرقابل کنترل داریم بیشتر ماهیت بنیادی دارند. در بازار رمزارز و فارکس که سهام بیشتری در بازار ایران دارد مااین را تا حد ۸۵ تا ۹۰ درصد تحلیل‌ها درست است و ۱۰ درصد ممکن است خطا داشته باشد.

زاهد تصریح کرد: این نرم افزار‌ها نیز از جهات مختلف چه زیرساخت تحلیل و چه تحریم‌ها که منجر به عدم امکان استفاده از ابزار‌ها برای بازار ایران شده است دارای محدودیت‌های فراوان هستند. اگر فردی از تحلیل بازار بورس و سرمایه اطلاعی نداشته باشد، قادر به تحلیل نخواهد بود و در داخل نرم افزار فقط یک سری ابزار در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و استراتژی درستی به کاربر ارائه نمی‌شود. اما نرم افزار کندل سعی کرده است همه افراد را هدف قرار دهد تا آماتور‌ها هم بتوانند از آن استفاده کنند. یک سری ابزار‌ها در قالب ابزار تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه وجود دارند که غالبا قابل استفاده روی نرم افزار‌های تحت وب بوده یا در صورت پیاده سازی روی نرم افزار‌های تلفن همراه تعداد ابزار‌های پیشرفته یا وجود ندارند یا بسیار محدود می‌شوند. صرف وجود ابزار دلیلی بر پیدا کردن هدف درست معاملاتی نیست و حتی نرم افزار‌های بزرگ دنیا هم وابسته به تحلیل‌های شخصی هستند. اما دو سه ابزار در نرم افزار کندل تعبیه شده است که منحصربه فرد بوده و در گوشی هوشمند به طور خودکار تحلیل ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: یکی از این ابزارها، امواج الیوت و خطوط فیبوناچی است که باید خود فرد روی نمودار‌های تحلیل رسمشان کند و متوجه درست یا غلط بودن آن شود. اما در نرم افزار کندل، هسته اصلی نرم افزار نوشته شده که این امواج را به طور خودکار رسم کرده و خروجی را ارائه می‌کند. هسته نرم افزار ما در قسمت ابزار‌های تحلیل تکنیکال، در بخش امواج الیوت و خطوط فیبوناچی و حتی الگو‌های هارمونی که سه ابزار بسیار کاربردی است، تحلیل را ارائه داده و کاربر دیگر نیازی به رسم آن ندارد.

زاهد افزود: ما دنبال مجوز مشاور سرمایه گذاری نوع دوم هستیم در این زمینه مکاتباتی را با سازمان بورس انجام دادیم پیش بینی می‌شود ظرف یک ماه آینده مجوز را دریافت کنیم.

نائب ریئس هیات مدیره شرکت دانش بنیان کیمیا توسعه تاس، در خصوص نحوه نصب آن گفت: کاربران می‌تواند با وارد کردن شماره موبایل خود این نرم افزار را نصب کرده و وارد فضای کندل بان شده و می‌توانند قیمت‌های لحظه‌ای بازار سرمایه را ببینند. در این اپلیکیشن به چهار بازار (بورس، رمز ارز و فارکس، بازار بورس نیویورک) دسترسی پیدا می‌کنند در اولین برخورد با بازار سرمایه، اگر شما نیاز به سرمایه گذاری داشته و از تحلیل بازار هم سررشته‌ای نداشته باشید می‌توانید وارد قسمت سرنخ شده و پیشنهاد خرید کندل را کلیک کنید. سیستم کندل با استفاده از هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی عمیق، تعدادی سهام را به شما پیشنهاد می‌دهد و می‌توانید یک سبد سرمایه برای خودتان ایجاد کنید.

زاهد اضافه کرد:، اما اگر فرد کاربلدی در تحلیل بازار سرمایه هستید، در قسمت «سرنخ» می‌توانید فیلتر‌های هوشمندی را انتخاب و پیشنهاد‌های مناسب با استراتژی‌های معاملاتی خود را دریافت کنید. در این نرم افزار، همچنین یک آزمون «ریسک پذیری» هم تعبیه شده که می‌توانید با انتخاب آن از قسمت منو، اگر فرد جسوری باشید، اطلاعات بازار سرمایه را با استفاده از فیلتر‌های دستی دریافت کنید. اما افراد آماتور هم که محتاط هستند، می‌توانند از پیشنهاد‌های خرید کندل کمک بگیرند.

وی ادامه داد: مشابه چنین نرم افزاری در کشور وجود ندارد. هم اکنون دنبال ثبت پتنت امواج الیوت و خطوط فیبوناچی هستیم.

زاهد خاطرنشان کرد: اجرای طرح صیانت از فضای مجازی به طور حتم محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند مسئولان باید چنین موضوع را با دقت بیشتری بررسی کنند هم اکنون بحث تحریم‌ها برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی