کد خبر: ۲۳۰۳۲
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

کدام ارز دیجیتال واسطه‌ها را از معامله فرآورده‌های سوختی حذف می‌کند؟

مهمترین هدف رمزارز پاور لجر ترکیب فناوری بلاکچین و انرژی‌های تجدیدپذیر است که بدون شک منجر به پیشرفت‌های چشم گیری در آینده خواهد شد. همچنین پاور لجر Power Ledger می‌خواهد واسطه‌ها را از معامله فرآورده‌های سوختی حذف کند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از گزینه‌هایی که امروزه در عرصه سرمایه‌گذاری جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است موضوع کاربردی شدن ارز‌های دیجیتال و رمز ارز‌ها است که اکثر صاحبان شرکت‌های مطرح در این زمینه ورود کردند. در این گزارش سعی می‌شود یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را معرفی می‌کنیم.

ارز دیجیتال پاور لجر Power Ledger (POWR) یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که در ماه مه ۲۰۱۶ با هدف اخلال در صنعت انرژی جهانی از طریق امکان ایجاد مناطق محلی برای فروش و توزیع انرژی خورشیدی به همسایگان خود بدون کمک واسطه‌ها منتشر شد. پاور لجر یک شرکت فناوری است که از بلاکچین برای تسهیل تجارت انرژی و محیط زیست استفاده می‌کند. مرکز آن در استرالیا مستقر است و برق قابل اطمینان و مقرون به صرفه تولید می‌کند.

یکی از اصیل‌ترین ارز‌های دیجیتال در این بازار را باید پاور لجر به حساب آورد که بیشتر از چهار سال از ساخت آن زمان می‌گذرد. دلیل علاقه‌مند شدن بسیاری از سرمایه گذاران به این ارز این است که از همان ابتدا، با شیب ملایمی در حال صعود بود. البته این ارز در برخی مواقع نزول هم داشت و یا در حالت بلاتکلیفی بود. در چنین شرایطی، بدیهی است که عده زیادی به سراغ آن نروند و ارز‌های دیگر را مورد بررسی قرار دهند.
براساس این گزارش مهمترین هدف این رمزارز دیجیتالی ترکیب فناوری بلاکچین و انرژی‌های تجدیدپذیر است که بدون شک منجر به پیشرفت‌های چشم گیری در آینده خواهد شد. ساختن یک پلتفرم که بتواند این انرژی را بدون هیچ تنشی به صورت کاملا آزاد مبادله کند یک هدف کاملا خلاقانه و البته بلندپروازانه است. پاور لجر Power Ledger می‌خواهد واسطه‌ها را از معامله فرآورده‌های سوختی حذف کند، آن‌ها تمرکز خود را برای ارائه یک بازار قدرتمند و شفاف همتا به همتا (peer-to-peer) برای انرژی‌های تجدیدپذیر قرار داده‌اند.

کدام ارز دیجیتال واسطه‌ها را از معامله فرآورده‌های سوختی حذف می‌کند؟

لایه‌های گوناگونی برای Power Ledger در دست است. پیاده‌سازی این پروژه بر بستر اتریوم صورت گرفته که سرویس‌های اوراکل و همینطور قرارداد‌های هوشمند در آن استفاده شده است.

مسئله‌ای که بیش از هر چیزی اهمیت دارد این است که روی تجارت همتا به همتا peer-to-peer تمرکز زیادی قرار گرفته است. هدف اصلی این طرح بزرگ این است که امکان مبادله برق در صرافی‌ها همراه با پرداخت اتوماتیک و در زمان واقعی بی آنکه نیاز به تکیه بر ارائه دهنده خدمات از جانب شخص سوم باشد، به مصرف‌کنندگان بدهد.

نقشه‌ راه Power Ledger

در پروسه‌ای که برای توسعه در نظر گرفته شده، فعالیت تیم پاور لجر در مسیر رشد خود برای میزبانی انجام برنامه‌های بومی خواهد بود. کاربران هم جهت ارائه این خدمات حیاتی، توکن‌های POWR را خواهند گرفت. نخستین رویداد POWR در پایان سال ۲۰۱۸ برگزار شد و آزمایش بتا از برنامه‌های بر بستر پاور لجر در ماه چهارم میلادی همان سال انجام شد و همینطور در اواسط سال ۲۰۱۹ به یک بلاک چین عمومی منتقل شد.

بنیانگذاران ارز دیجیتال پاور لجر

ارز دیجیتال پاور لجر (Power Ledger) توسط Dr. Jemma Green, Dave Martin, John Bulich و Jenni Conroy تاسیس شد.

دکتر جما گرین (Dr. Jemma Green) رئیس اجرایی پاور لجر است و همچنین عضو هیئت مشاوره شرکت آب و عضو هیئت مدیره در Carbon Tracker است.

جان بولیچ (John Bulich) مدیر فنی پاور لجر است. قبل از این، وی یکی از بنیانگذاران و مدیر Ledger Assets و مدیر شرکت WA Property Investments بود.

جنی کانروی (Jenni Conroy) دبیر شرکت پاور لجر است. او همچنین مدیر عامل Future Effect است. قبل از این‌ها، وی مدیر عمده فروشی و تطابق در شرکت تولید برق و خرده فروشی Synergy بود.

کیف پول پاور لجر

ارز دیجیتال پاور لجر با نماد POWR دارای کیف پول اختصاصی در صرافی گلکسی پی جی است. این کیف پول، امن و مطمئن برای ذخیره ذخیره رمز ارز شما است. برای دسترسی به این کیف پول کافی است فقط به اینترنت دسترسی داشته باشید. امنیت و پشتیبانی این کیف پول تحت شبکه گلکسی پی جی است.

کدام ارز دیجیتال واسطه‌ها را از معامله فرآورده‌های سوختی حذف می‌کند؟

امنیت شبکه پاور لجر چگونه است؟

پاور لجر به دارندگان دارایی‌های انرژی‌های تجدیدپذیر اجازه می‌دهد تا تصمیم بگیرند که به چه کسانی می‌خواهند انرژی خود را و به چه قیمتی بفروشند. معاملات در یک شبکه توزیع انجام می‌شود که تحت نظارت است و جریان درآمد مطمئنی را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند POWR خود را توسط طریق کیف پول‌های سخت افزاری حفظ کنند.

آینده ارز دیجیتال پاور لجر

باید اضافه کنیم که تیم توسعه پاور لجر در جهت رشد خود در میزبانی انجام برنامه‌های بومی فعالیت خود را ادامه خواهند داد و کاربران برای ارائه این خدمات توکن پاور را دریافت می‌کنند. به نظر می‌رسد با توجه به نیاز جامعه جهانی به یک ارز مقیاس پذیر و غیر وابسته پاور لجر می‌تواند در مسیر توسعه مبادلات انرژی تجدید پذیر بسیار موفق عمل کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی