کد خبر: ۲۳۵۰۰
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۹
همزمان با بیست سالگی پارک فناوری پردیس؛

گرامیداشت هفته ملی پژوهش در پارک پردیس برگزار می‌شود

گرامیداشت هفته ملی پژوهش و فناوری، همزمان با بیست سالگی پارک فناوری پردیس از ۲۰ الی ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ در پارک برگزار می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری» پارک فناوری پردیس همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس خود، برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت هفته ملی پژوهش و فناوری از ۲۰ الی ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته است.
در این هفته اساتید، دانشجویان، معلمان و دانش‌آموزان با حضور در برنامه‌های متنوع با اکوسیستم فناوری و نوآوری و دستاورد‌های آن در کشور آشنا می‌شوند. همچنین این مخاطبان از ظرفیت ایجاد شده در جهت حمایت از پژوهش‌های کاربردی و مسئله محور، اطلاع از آخرین فرصت‌های کارآموزی/کارورزی و اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عضو پارک مطلع می‌شوند.

تور‌های بازدید فناوری از پارک

یکی از برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری برگزاری تور‌های بازدید از پارک با هدف آشنایی با اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور، آشنایی با پارک فناوری پردیس، بازدید از فضای شهری و ظرفیت‌های ایجاد شده در پارک و همچنین بازدید از فضای کار اشتراکی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

برگزاری اختتامیه رویداد ملی حمایت از پژوهش‌های کاربردی و مسئله محور «ریتکس»

از دیگر برنامه‌های این هفته برگزاری رویداد ملی «ریتکس» با هدف حمایت از پژوهش‌های کاربردی و مسئله محور و در راستای حل نیاز‌های فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و فناور است. داوری طرح‌های برگزیده در ۷ کارگروه سلامت و پزشکی، کشاورزی، زیست‌فناوری، برق و فناوری اطلاعات، نانو و منابع آب؛ نفت و شیمی؛ مدیریت نوآوری و فناوری برگزار می‌شود. همچنین در این رویداد برنامه‌های جانبی ازجمله سخنرانی یکی از برگزیدگان جایزه مصطفی (ص)، جلسات بین پژوهشگران و شرکت‌های فناور و رونمایی از دومین دوره جشنواره ریتکس انجام می‌شود.

رونمایی از کتاب‌های انتشارات پارک فناوری پردیس

رونمایی از کتاب‌های انتشارات پارک فناوری پردیس که در محور‌های مختلف از جمله تجربیات کارآفرینی، تجربیات نظام‌های نوآوری جهان و تجربیات نظام‌های نوآوری منطقه‌ای تولید شده است، از دیگر برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری در پارک است. رشد دانش بومی در حوزه نظام‌های نوآوری جهان و انتقال تجربیات شرکت‌های موفق و درس آموخته‌های دیگر کشورها، از اهداف مورد نظر در رونماییِ این کتاب‌ها است.

سلسله نشست‌های انتقال تجربه

همچنین به مناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری، سلسله نشست¬های نظام‌های نوآوری موفق جهان با هدف شناخت شاخص‌¬های موفقیت توسعه نوآوری در سایر کشور‌ها و درس‌¬آموزی از تجارب آن‌ها برگزار می‌شود.

اختتامیه طرح توانمندسازی صدف و کمپ اشتغال کارنو

یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته، اختتامیه طرح توانمندسازی صدف و کمپ اشتغال کارنو می‌باشد. این برنامه‌ها با هدف توانمندسازی سرمایه‌های انسانی دانشی و با تمرکز بر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها انجام می‌شود. از جمله نتایجی که برای این برنامه در نظر گرفته شده است، کمک به نقش‌آفرینی موثر سرمایه‌های انسانی در اکوسیستم فناوری و نوآوری و طراحی مسیر آینده حرفه‌ای و شغلی بر اساس استعداد‌ها و ویژگی‌های هر فرد است.

رویداد Sadaf Jobmeet

رویداد Sadaf Jobmeet آخرین برنامه گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری می‌باشد. این رویداد با هدف ملاقات شغلی کارفرما و کارجو در راستای جذب افراد مستعد، توانمند و آموزش‌دیده در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عضو ناحیه نوآوری پردیس، برگزار خواهد شد. همچنین در این رویداد برنامه‌های جانبی ازجمله پانل‌های تخصصی شغلی، کارگاه‌های آموزشی، کوچینگ شغلی و... برای افراد حاضر در رویداد برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در بازدید‌ها و رویداد‌های حضوری، کلیه پروتکل‌¬های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت خواهد شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری می‌توانند با شماره ۰۲۱۷۶۲۵۰۲۵۰ داخلی ۲۳۳۷ و ۲۳۳۸ و یا شماره ۰۲۱۷۶۲۵۱۰۶۵ تماس حاصل فرمایید.

هفته ملی پژوهش و فناوری، با هدف ایجاد فرصت مناسب برای توجه و تمرکز بر روی ابعاد مختلف پژوهش و فناوری در کشور نام‌گذاری شده است. از دیگر اهداف نام‌گذاری و بزرگداشت این هفته می‌توان به ترویج فرهنگ پژوهش و ارتقاء شأن و جایگاه پژوهش و فناوری و تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران به تولید بیشتر علم و فناوری اشاره کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی