کد خبر: ۲۳۵۱۲
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۴

تولید در ۴ حوزه فناوری زیستی ارتقا می‌یابد؛ کاهش ارزبری به ارزش ۱۴۴۰ میلیون دلار در سال

افزایش محصولات و خدمات زیستی نقشی کلیدی در کاهش ارزبری دارند. تولیداتی که رونق اقتصادی و کاهش واردات را برای کشور رقم می‌زنند.

به گزارش« نبض فناوری»بر همین اساس بسته کاهش ارزبری به ارزش 1440 میلیون دلار در سال، از طریق اجرای طرح‌های تولیدی اولویت‌دار توسط ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شده است تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور و با کمک تخصص‌ها و توانمندی‌های دانشی، این اتفاق رخ دهد.

این کار مطابق با پتانسیل های کشور در 4 حوزه تولید 26 داروی بیولوژیک، ۱۲ طرح در حوزه واکسن، تولید ۹۰ ماده اولیه دارویی و عملیاتی شدن ۵۵ طرح در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های موجود، در چند سال اخیر اتفاقات درخور توجهی در زمینه تولید محصولات دامی، طیور و آبزیان، دارو، واکسن و غیره در کشور رخ داده است که اگر شرایط برای تولید محصولات جدید و تجاری سازی آنها فراهم شود حدود ۴۰۰ میلیون دلار کاهش ارزبری برای کشور به همراه خواهد داشت.

اما این کار با ورود بخش خصوصی به این حوزه ها شتاب می‌گیرد. اینکه از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای افزایش تولیدات حوزه دام، طیور و آبزیان بهره بگیریم و این کار از انحصار بخش دولتی خارج شود. کاری که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تکاپوی تحقق آن است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی