کد خبر: ۲۳۸۱۰
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۶
توسط صندوق نوآوری و شکوفایی انجام شد

تصویب ۴.۶ میلیاردی تسهیلات سرمایه بذری برای شتابدهنده‌های دانش‌بنیان

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تاکنون چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات بذری برای شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان مصوب شده است و این تسهیلات برای تیم‌های منتخب رویدادهای «پیوند» قابل استفاده است.

به گزارش« نبض فناوری» مصطفی بغدادی مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در نهمین رویداد «پیوند» در حوزه روانکار و فرآورده‌های نفتی، گفت: از ابتدای امسال رویداد «پیوند» به منظور بهم‌رسانی صاحبان ایده با شتابدهنده‌ها در صندوق نوآوری طراحی شده است که تاکنون ۹ رویداد را در محل صندوق نوآوری برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: شتابدهنده‌ها در رویداد «پیوند» از تیم‌های منتخب در راستای تبدیل ایده به محصول اولیه از طریق فضای استقرار، خدمات مشاوره و جلسات منتورینگ حمایت ‌می‌کنند. 

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: تاکنون چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات بذری برای شتابدهنده‌های دانش بنیان مصوب شده است و این تسهیلات برای تیم‌های منتخب رویدادهای «پیوند» قابل استفاده است تا سرمایه بذری مورد نیاز جهت محصول اولیه برای تیم‌ها تامین شود.

بغدادی ادامه داد: در حال حاضر ۹ شتابدهنده دانش بنیان به عنوان عامل سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه صندوق نوآوری علاقمند به برگزاری رویدادهای اختصاصی با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است، خاطرنشان کرد: کسب و کارهای بزرگ به حوزه نوآوری و فناوری نگاه سنتی دارند، این در حالی است که در خارج از این کسب و کارها ظرفیت‌های توسعه‌ای بزرگتری وجود دارد.

در ادامه فلور شایق، مدیر مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت در مورد فعالیت این مرکز گفت: سیاست‌های مرکز حمایت از کسب و کارهای نوآور و دانش بنیان با رویکرد خلق ثروت و ارزش‌آفرینی در صنعت نفت و انرژی است و به منظور ایفای نقش موثر در خلق ارزش از طریق حمایت از کسب و کارهای نوآورانه، دانش بنیان و توانمندی آنها، برنامه‌های جامع و آینده‌نگری را تدوین و اجرای آن‌ها را در دستور کار قرار داده است.

وی خدمات مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت را شامل ارائه اینترنت رایگان، فضای استقرار، آموزش و مشاوره و امکان استفاده شرکت‌ها از خدمات آزمایشگاهی با نرخ ترجیحی اعلام کرد و افزود: این مرکز، پیشگام در کسب و کارهای نوآورانه در صنعت نفت و انرژی است.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیر مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت به دانش‌های فنی تجاری‌سازی شده در این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: این دانش‌های فنی شامل تولید گریس آب‌بند شیرهای سرچاهی، تولید روغن اینگرسول(روغن کمپرسور) و صنعتی‌سازی تولید روغن کمپرسور است.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی