کد خبر: ۲۴۲۹۹
|
۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۸

ارتقای ایمنی تاسیسات نیروگاهی و پالایشگاهی با ابزار راهبردی بومی

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از ابزارهای راهبردی صنایع نیروگاهی پالایشگاهی را به منظور ارتقای ایمنی در کشور بومی‌سازی کردند.

به گزارش« نبض فناوری» جواد بهرامی، مدیر بخش تامین مالی این شرکت دانش‌بنیان "رپچردیسک" را ابزار راهبردی نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و اماکن دارای سیستم‌های تحت فشار به منظور افزایش ایمنی در این صنایع دانست و گفت: این ابزار کاری شبیه به فیوز در مدار برق را انجام می‌دهد. موارد استفاده رپچرها، در سیستم‌هایی است که جریان به شکل سیال عبور کرده و با فشار بالا مواجه هستند. در چنین شرایطی، رپچرها منفجر می‌شوند تا کل سیستم نابود نشود.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی رپچرها را متشکل از یک ورق و دیسک فولادی دانست که عملیات حرارتی روی آن انجام شده و با یکسری عملیات برش خاص، به مرحله تولید می‌رسند و ادامه داد: این محصول تا به امروز جزو اقلام وارداتی محسوب می‌شد، ولی ما در این شرکت نخستین نمونه‌های ایران‌ساخت آن را طراحی و تولید کردیم.

بهرامی با بیان اینکه ایران‌ساخت شدن این ابزار راهبردی سالیانه ۱۰ میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد، خاطر نشان کرد: در تولید این محصول، علاوه بر مشاوره‌هایی که از معاونت علمی ریاست‌جمهوری دریافت کردیم، تسهیلات طرح کلان ملی فناوری برای راه‌اندازی خط تولید هم به ما اعطا شد که توانستیم فرآیند تولید محصول را توسعه دهیم.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی