کد خبر: ۲۴۳۰۵
|
۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۲

طراحی و ساخت نوعی از مبدل‌های حرارتی برای اولین بار در کشور

مبدل حرارتی Off Gas Boiler از مبدل‌های حرارتی مورد استفاده در صنایع بزرگ برای اولین بار در کشور به همت متخصصان در یک شرکت دانش‌بنیان داخلی و با حمایت بنیاد مستضعفان طراحی و بومی‌سازی شد.

به گزارش «نبض فناوری» مبدل حرارتی Off Gas Boiler از مبدل‌های حرارتی مورد استفاده در صنایع بزرگ برای اولین بار در کشور به همت متخصصان در یک شرکت دانش‌بنیان داخلی و با حمایت بنیاد مستضعفان طراحی و بومی‌سازی شد. این تجهیز با سرمایه‌گذاری ۱ میلیاردتومانی ساخته شده و ساخت آن صرفه‌جویی ارزی حدود ۱۰۰ هزاردلاری را به دنبال داشت، همچنین پیش‌بینی می‌شود عمر این مبدل نسبت به نمونه خارجی حداقل ۲ برابر بیشتر باشد.

پروژه طراحی و ساخت این مبدل که با هدف بهبود عملکرد بویلر میانی مورد نیاز کارخانه صنعتی دوده فام و رفع مسائل عملیاتی مبدل موجود در این کارخانه کلید خورد، در مدت ۱۰ ماه توسط شرکت دانش‌بنیان راهبران صنعت پویا با موفقیت به اتمام رسیده و پس از نصب در خط تولید، با موفقیت تست‌های عملیاتی خود را پشت سرگذاشته است.

شایان ذکر است، مبدل Off Gas Boiler که با انجام اصلاحاتی از جمله کاهش مصرف انرژی و تعمیرات اساسی نسبت به مشابه خارجی بومی‌سازی شده، ضمن تولید بخار از انرژی اتلافی، باعث افزایش عمر فیلتر‌ها و کاهش خوردگی در کل مسیر خط تولید می‌شود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی