کد خبر: ۲۴۴۱۹
|
۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سایه شوم استخراج غیرقانونی رمزارز‌ها همچنان برسر صنعت برق

طی سال‌های اخیر پدیده استخراج غیرقانونی رمزارز‌ها برصنعت برق سایه افکنده است تا جاییکه خسارات زیادی را به شبکه برق و تاسیسات برقی وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال یکی از مباحثی کلیدی برای سرمایه‌گذاری است که طی سال‌های اخیر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است به گونه‌ای که اکثر افراد در این حیطه وارد شدند. موضوعی که در کشور ما متاسفانه به صورت جدی پرداخته نشده است، بحث ساختار قوانین و زیرساخت‌ها برای حمایت از این فناوری‌های نوین در کشور است که هنوز ساختار اصولی در این حوزه تعریف نشده است و این فناوری هم اکنون با چالش‌هایی مواجه است.

ارز‌های دیجیتال و بلاکچین‌ها هنوز در کشور ما به صورت قانونی اجرایی نمی‌شود به گونه‌ای که افراد زیادی به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج رمزارز‌ها می‌کند و افراد نیز به دلیل عدم شناخت و دانش کافی مدام با مشکلات زیادی روبه رو می‌شوند و حتی در برخی از اوقات با ریسک زیادی مواجه شده و سرمایه خود را به ورطه نابودی هدایت می‌کنند.

یکی از مواردی که در این زمینه امروزه مطرح است موضوع تدوین قوانین حمایتی و مبارزه با افراد سودجو در این حوزه است تا بتوانند در این زمینه کمک قابل توجهی را کنند. باید تأکید کرد که پدیده استخراج غیر‌مجاز رمزارز‌ها دو سه سال است که سایه شوم خود را بر صنعت برق کشور افکنده و باعث خسارات زیادی به شبکه برق و تاسیسات برقی وارد کرده است. شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران همواره تلاش کرده است با این پدیده برخورد کند، اما جذابیت زیاد رمزارز‌ها هر روز تعداد زیادی از مردم را وادار به فعالیت در این زمینه و کسب درآمد کرده است.

عدم الزام قانونی به شفاف سازی نحوه واردات، خرید و فروش و استفاده از دستگاه‌های استخراج رمزارز و همچنین عدم بازدارندگی جریمه‌های درنظر گرفته شده برای ماینینگ غیرمجاز از نقاط ضعف قوانین و مقررات جاری کشور در برخورد با استخراج غیرمجاز رمزارز است.

در همین راستا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته است که برنامه‌ریزی برای برخورد با استخراج رمز ارز به صورت غیرقانونی و شناسایی واحد‌های صنعتی که با استفاده از معافیت‌های برق صنعتی اقدام به استخراج رمز ارز می‌کنند، برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری نیروگاه‌های موجود و رساندن این نیروگاه‌ها به ظرفیت تولیدی بالاتر با به روز کردن این نیروگاه‌ها در حوزه سیکل ترکیبی و حرارتی و همچنین باز تعریف برخی معافیت‌های صنایع پر مصرف صورت گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی