کد خبر: ۲۴۴۲۱
|
۱۶ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

چگونه از توکن‌های کایبر نتورک (KNC) نگهداری کنیم؟

با استفاده از ارز دیجیتال کایبر سواپ می‌توان به صورت کاملا مستقیم و به راحتی از طریق کارت‌های اعتباری، اتریوم را خریداری کرد و برای مبادله کایبر نتورک از آن استفاده کرد. این مورد هم باید اضافه کنیم که توکن کایبر در بسیاری از صرافی‌های بزرگ معامله می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال یکی از فناوری‌های نوین و بکر در عرصه سرمایه گذاری هستند که سرمایه‌گذاران زیادی به این سمت وسو حرکت کردند تا جاییکه افراد بسیاری در این زمینه درآمد بیشتری را نیز کسب کرده‌اند، اما نکته‌ای که در این بین حائز اهمیت است داشتن شناخت کافی در این زمینه است که باید فرهنگ سازی در این حوزه صورت گیرد.

در این گزارش سعی می‌شود یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.

کایبر نتورک (Kyber Network) که آن را با نماد (KNC) نشان می‌دهند. این ارز با هدف انتقال سریع و بدون تشریفات اتریوم و دیگر توکن‌های ERC-۲۰ در بستری غیر متمرکز ایجاد شده است. کایبر نتورک به شما این امکان را می‌دهد تا بی نیاز از هر صرافی، بتوانید ارز‌های خود را در مدت زمان کوتاهی انتقال دهید. رمز ارز‌های متنوع را بپذیرید در حالی که هم‌زمان ارز دیگری را پرداخت می‌کنید. رمز ارز کایبر نتورک بر روی اتریوم ساخته شده است تا هر بلاکچینی بتواند از این پروتکل هوشمند استفاده کنید. بر خلاف پروژه‌های دیگر که باید در قراردادهایشان از توکن مخصوص به خود استفاده کنند، کایبر نتورک قصد دارد تا به همه مالکین با هر توکنی اجازه دهد به اکسچینج و تبدیل دارایی خود با توکن‌های دیگر بپردازند.

چگونه از توکن‌های کایبر نتورک (KNC) نگهداری کنیم؟

یک نوع استفاده رایج از ارز دیجیتال کایبر نتورک این است که فروشندگان به مشتریان خود اجازه می‌دهند که با هر رمزارزی که می‌خواهند، هزینه تراکنش را بپردازند، اما فروشندگان درنهایت توکن موردنظر خود را می‌گیرند. کاربران با استفاده از ارز دیجیتال کایبر نتورک، می‌توانند از توکن‌های خود استفاده کرده و آن‌ها را بلافاصله با توکن اختصاصی نرم‌افزار خود تعویض کنند. تمام این مبادلات کاملاً شفاف بوده و مستقیماً در بلاک چین شبکه اتریوم انجام می‌شوند.

مهم‌ترین کاربرد ارز دیجیتال کایبر نتورک این است که به کاربرانش این قابلیت را می‌دهد تا با هر ارزی بتوانند هزینه‌ها را پرداخت کنند و هر کس بتواند در زمان خرید، توکن دلخواه خود را دریافت کند. "
بنابراین، رمز ارز کایبر نتورک به شما کمک می‌کند تا بتوانید توکن‌هایتان را در بلاکچین اتریوم جا به جا کنید. بنیان‌گذاران این ارز، سه نفر به نام‌های لوی لو (Loi Luu)، ویکتور ترن (Victor Tran) و یارون ولنر (Yaron Velner) هستند. لو، مدیر عامل، ترن، مدیر ارشد و ولنر، مشاور این فناوری هستند.

کایبر نتورک برای انجام وظیفه خود و رسیدن به هدف مورد نظرش از مجموعه‌ای متنوع از استخر‌های نقدینگی یا همان استخر‌های رمز ارز که ذخایر نام دارند و به وسیله قرارداد‌های هوشمند با یکدیگر در ارتباط هستند، بهره می‌گیرد. در حقیقت با استفاده از این ارز دیجیتالی می‌توان توکن‌های موجود را استفاده کرد و خیلی سریع آن‌ها را با توکن‌های مخصوص نرم افزار مبادله نمود که تمام این جابجایی‌ها به صورت کاملا مستقیم در بلاک چین اتریوم انجام می‌شود که کاملا واضح است.

چگونه از توکن‌های کایبر نتورک (KNC) نگهداری کنیم؟

شبکه کایبر با هدف یکپارچگی و ادغام با سایر پروتکل‌ها فعالیت می‌کند و با قرار دادن یک بستر باز، قابلیت استفاده از این تکنولوژی و پروتکل هوشمند را برای همه شبکه‌ها فراهم ساخته است. امکان فعالیت برنامه‌های غیرمتمرکز، کیف پول‌ها و همچنین کاربران زیادی در این شبکه به وجود آمده است.

مأموریت همیشگی کایبر، ادغام با سایر پروتکل‌ها بوده است؛ بنابراین آن‌ها با ایجاد ساختاری باز، به همه اجازه داده‌اند که بتوانند از این فناوری در هر بلاکچین با قرارداد هوشمند استفاده کنند. در نتیجه، انواع مختلف اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApps)، فروشندگان و کیف پول‌های مختلف از زیرساخت کایبر استفاده می‌کنند که شامل سیت پروتکل (Set Protocol)، بی زد ایکس (bZx)، نرم افزار غیر متمرکز اینستا (InstaDApp) و کیف پول کوین بیس (Coinbase) می‌شوند.

علاوه بر این، نرم افزار‌های غیر متمرکز، فروشندگان و کیف پول‌های کایبر با مبادلات صرافی‌هایی مانند یونی سواپ (Uniswap) ادغام شده و استخر‌های نقدینگی را بین دو پروتکل تقسیم می‌کند.

توکن اصلی کایبر نتورک، کایبر نتورک کریستال است که با نماد اختصاری KNC شناسایی می‌شود. گفتنی است تمام استفاده کنندگان ملزم به پرداخت کایبر هستند که این کایبر‌ها به عنوان کارمزد جمع آوری شده اند یا سوزانده می‌شوند یا در نرم افزار‌های نامتمرکز به عنوان انگیزه‌ای برای توسعه و رشد از آن‌ها استفاده می‌گردد. همچنین با استفاده از کایبر سواپ می‌توان به صورت کاملا مستقیم و به راحتی از طریق کارت‌های اعتباری، اتریوم را خریداری کرد و برای مبادله کایبر نتورک از آن استفاده کرد. این مورد هم باید اضافه کنیم که توکن کایبر در بسیاری از صرافی‌های بزرگ معامله می‌شود.

به تازگی و در سال ۲۰۲۰ میلادی، ارز دیجیتال کایبر نتورک، توکن کایبر دائو را معرفی کرد که مجموعه‌ای نامتمرکز است و برای دارندگان توکن کایبر این امکان را فراهم می‌کند تا در مدیریت این ارز دیجیتال مشارکت به عمل آورند. گفتنی است در حال حاضر دارندگان این ارز می‌توانند توکن‌های خود را در کایبر دائو اشتراک گذاری کنند و حق رای برای رشد و پیشرفت پروژه را دارا باشند و در صورت دادن رای در همه پیشنهادات، جوایز کامل دریافت می‌کنند.

مهم‌ترین خصوصیت توکن‌های (KNC) امکان تغییر آن‌ها در صرافی حتی بدون نیاز به ثبت نام است. تنها کافی است تا از یک کیف پول سازگار با اتریوم مثل متامسک (MetaMask) مبادله خود را انجام دهید. علاوه بر این، کاربران شبکه می‌توانند به ایجاد استخر‌های نقدینگی بپردازند تا سرمایه خود را به یک استخر نقدینگی واگذار کنند که البته این کار با پیچیدگی‌ها و تخصص خاصی انجام می‌گیرد. از جمله اهداف این شبکه، ایجاد کار‌ها در شکلی آسان‌تر و ساده‎تر است تا در آینده، ساز و کار‌ها بهبود یابد.

چگونه از توکن‌های کایبر نتورک (KNC) نگهداری کنیم؟

شبکه کایبر نتورک، نقدینگی خود را با استفاده از استخر ذخیره فراهم می‌کند. این استخر مجموعه‌ای از تمام نهاد‌های ذخیره موجود در سیستم است. حضور نهاد‌های مختلف در استخر از بروز انحصارطلبی جلوگیری کرده و قیمت تبادل‌ها را رقابتی می‌کند. همین موضوع موجب افزایش تقاضا برای خرید این رمزارز و افزایش قیمت آن می‌شود.

این ارز دیجیتال با توجه به قابلیت‌هایی که دارد، می‌تواند توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. زمانی که یک کاربر در داخل شبکه قصد معامله داشته باشد، قرارداد هوشمند پلتفرم کایبر، معامله را توسط نهاد ذخیره و با بهترین قیمت موجود، انجام می‌دهد. این شبکه در دنیای Gaming و باری‌های آنلاین نیز واردشده و یکی از محبوب‌ترین بازی‌های عرضه‌شده در بازار، که در زمینه بازی‌های کالکتیبل (Collectible) یا جمع‌آوری آیتم است، بازی Axie Infinity نام دارد که بر روی بر بلاک چین اتریوم قرارگرفته است.

ارز دیجیتال کایبر نتورک در شبکه خود امنیت، سرعت و نقدینگی را در معاملات ارز دیجیتال به ارمغان می‌آورد. این پروژه به شیوه خلاقانه‌ای انبار ذخیره را با معاملات داخل زنجیره ادغام می‌کند تا بتواند با بهترین شبکه‌های متمرکز و غیرمتمرکز رقابت کند. قیمت توکن کایبر تحت تأثیر نوسانات بازار قرار نگرفته است. تیم توسعه‌دهنده آن قصد دارد شبکه آزمایشی خود را به‌زودی عرضه کند و اخیرا با چندین شرکت بلاک چین معتبر همکاری کرده است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی