کد خبر: ۲۴۶۲۹
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

ارز دیجیتال بلوزل از چه فناوری استفاده می‌کند؟

ارز دیجیتال Bluzelle با هدف ایجاد یک استاندارد جدید برای اینترنت غیر متمرکز ایجاد شد. اکوسیستم Bluzelle یک لایه غیر متمرکز را نشان می‌دهد که در آن کاربران می‌توانند داده‌ها را بدون سانسور و با حداکثر مقیاس برای برنامه‌های غیرمتمرکز یا dApps ذخیره و استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال هر روز با عناوین خاص و با تنوع خدمات وارد بازار می‌شوند سرمایه‌گذاران باید برای سرمایه‌گذاری تمام جوانب یک ارزدیجیتال را بررسی کنند تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

با گسترش بازار ارز‌های دیجیتال، رمز ارز‌های متفاوتی پا به این عرصه گذاشتند و بعضی از آن‌ها رشد زیادی کردند. شاید در این میان اسم ارز دیجیتال بلوزل را شنیده باشید و خواستید که اطلاعاتی در مورد این ارز به دست بیاورید، ما سعی می‌کنیم در این گزارش ارز دیجیتال Bluzelle چیست؟ اطلاعاتی در مورد این ارز، کیف پول‌های ارز دیجیتال BLZ و آینده Bluzelle برای شما ارائه دهیم.

بلوزل با نماد اختصاری BLZ یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتالی است. پروژه Bluzelle به توسعه‌دهندگان dApp و کاربران سازمانی اجازه می‌دهد تا داده‌های خود را ذخیره کرده و از قدرت محاسباتی بدون وقفه استفاده کنند. Bluzelle به این هدف از طریق استفاده از تقسیم‌بندی در ساختار گره‌های محاسباتی یا Swarms دست می‌یابد.

پروژه Bluzelle با هدف ایجاد یک استاندارد جدید برای اینترنت غیر متمرکز ایجاد شد. اکوسیستم Bluzelle یک لایه غیر متمرکز را نشان می‌دهد که در آن کاربران می‌توانند داده‌ها را بدون سانسور و با حداکثر مقیاس برای برنامه‌های غیرمتمرکز یا dApps ذخیره و استفاده کنند.

ارز دیجیتال بلوزل از چه فناوری استفاده می‌کند؟

کاربران شبکه بلوزل می‌توانند با ذخیره داده‌های خود بر روی این شبکه غیرمتمرکز، آن‌ها را در برابر هکرها، متقلب‌ها و... محافظت کند. بلاکچین بلوزل خدمات خود را با انعطاف‌پذیری و ایمنی بیشتری نسبت به سایر شبکه‌های بلاکچین موجود ارائه می‌دهد. درست است که هدف اولیه بلاکچین بلوزل ذخیره اطلاعات به صورت غیرمتمرکز و ایمن است؛ ولی این شبکه قصد ندارد با Siacoin یا Filecoin رقابت کند؛ بلکه بلاکچین بلوزل قصد دارد همانند پروژه‌های Sia، iExec، Substratum و Golem نسل بعدی اینترنت را پایه‌گذاری کند.

بلاکچین Bluzelle قصد دارد استاندارد و روشی نوین برای ذخیره و مدیریت داده‌ها ایجاد کند؛ همان‌طور که می‌دانید هدف از توسعه انواع بلاک‌چین‌ها ایجاد زیرساخت‌های جدید، غیرمتمرکز و آنلاین متناسب با نیاز‌های عصر جدید است؛ زیرا بسیاری از صاحب نظران معتقدند که تکنولوژی‌های متمرکزی که امروزه وجود دارند، دیگر پاسخگوی نیاز‌های روزافزون دهکده جهانی نیست. تیم توسعه دهنده بلوزل نیز قصد دارد تا با ارائه استانداردی جدید برای طراحی اینترنت نوین با ویژگی‌های بهتر و کارآمدتر به پیشرفت جهان در آینده کمک کند. شایان ذکر است که بلاکچین بلوزل دارای دو رمزارز اختصاصی با نام‌های BLZ و BNT است.

ارز دیجیتال بلوزل از چه فناوری استفاده می‌کند؟

دو ارز دیجیتال BLZ و BNT رمز ارز‌های مخصوص شبکه بلوزل هستند. شاید به نظر شما داشتن دو رمز ارز مختلف بر روی یک شبکه بیهوده به نظر برسد، اما مطمئن باشید تیم توسعه دهنده بلاکچین Bluzelle برای این کار خود دلیل منطقی و قانع کننده‌ای دارند. ارز دیجیتال BLZ این امکان را به شبکه بلوزل می‌دهد که به بلاکچین اتریوم متصل شود.

اما توسعه دهندگان بلوزل نگران بودند که با ایجاد مشکلات احتمالی بر روی بلاک چین اتریوم پرداخت‌های درون شبکه این بلاکچین نیز با مشکل روبرو شود. به همین دلیل از ارز دیجیتال BNT برای انجام پرداخت‌های درون شبکه استفاده می‌کنند. کاربران این بلاکچین می‌توانند توکن‌های BLZ خود را درون شبکه با توکن‌های BNT مبادله کند.

بلاکچین بلوزل شامل مجموعه‌ای از متاسوارم‌ها است که در سراسر جهان توزیع شده‌اند. متاسوارم‌ها در بلاکچین Bluzelle معادل گره در بلاکچین‌های نسل اول است و می‌توان گفت که حکم ستون فقرات کل سیستم را دارد. در شبکه بلاذل ارائه‌دهندگان خدمات بر اساس قوانین پاداش و جزا مدیریت می‌شوند؛ همچنین متاسوارم‌ها باید سهام اولیه‌ای به منظور ضمانت انجام درست پردازش‌های درون شبکه، در اختیار بلاکچین قرار دهند.

یکی از اصلی‌ترین فناوری‌هایی که این شبکه از آن استفاده می‌کنند، شاردینگ است. در این فناوری، همانطور که گفتیم داده‌ها به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌شوند در نتیجه مقیاس پذیری افزایش می‌یابد.
برخلاف بسیاری از شبکه‌های دیگر، این بلاکچین از الگوریتم اجماعی استفاده می‌کند که به JCH معروف است. کد‌های این الگوریتم، تنها ۵ خط را اشغال می‌کند. به واسطه‌ی این الگوریتم، همه‌ی گره‌ها از کار گره‌ها و گروه‌های دیگر مطلع می‌شوند.

هر گره‌ای که در این بلاکچین فعالیت می‌کند، به همه‌ی داده‌ها دسترسی ندارد. در این بلاکچین برخلاف بسیاری از بلاکچین‌های سنتی دیگر، گره‌ها مانند یکدیگر نیستند و صد در صد تکرار نمی‌شوند. تنها گره‌هایی که در این الگوریتم در حال حاضر وجود دارند از داده‌ها با خبر می‌شوند و داده‌ها را تکثیر می‌کنند. این کار باعث می‌شود که سرعت عملکرد این بلاکچین بسیار بالاتر می‌رود.

از آنجا که فناوری بلاکچین به سرعت در حال رشد و پیشرفت است، نیاز به پایگاهی برای ذخیره داده‌ها روز به روز بیشتر احساس می‌شود. در نتیجه می‌توان امیدوار بود که این شبکه در آینده‌ی نه چندان دور با استقبال عمومی روبرو شود. پتانسیل یک سرویس ذخیره سازی مقیاس پذیر بی‌پایان که در مقیاس گذاری سریع باشد و توانایی ذخیره هر مقدار داده را به صورت غیرمتمرکز داشته باشد، موردی است که ممکن است بسیاری از سرمایه گذاران به آن چشم داشته باشند.

با این حال توکن BLZ هنوز جدید و در مراحل ابتدایی خود است، اما تیم باتجربه و مشاوران عالی آن به نفع آن کار می‌کنند و نشان دهنده آینده‌ای روشن برای رمز BLZ است. بلوزل ارزی است که در نظر دارد به واسطه‌ی تمرکززدایی بتواند دسترسی به اطلاعات و ساختار‌های قدرت را تصحیح کند.

ارز دیجیتال بلوزل از چه فناوری استفاده می‌کند؟

بلوزل در سنگاپور مستقر است، اما یک تیم توسعه در ونکوور کانادا دارد. پاول بینز (Pavel Bains) و نیراج مورارکا (Neeraj Muraka) هم‌بنیان‌گذاران Bluzelle هستند. پاول بینز مدیرعامل بلوزل، بیش از ۱۸ سال تجربه در زمینه سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر (Venture Capital) و کارآفرینی دارد. او یکی از بنیان‌گذاران استارتاپ «پاندا استوریز» (Panda Stories) است. این شرکت در زمینه داستان‌ها کودکان فعالیت می‌کند. شاید تجربه کاری او از نظر تشابه زمینه فعالیت، اندکی تامل برانگیز باشد، اما عقد قرارداد او با کمپانی‌های بزرگی مانند Dreamworks ،Warner Bros و Disney، نقطه قوت سابقه کاری او به‌‌عنوان یک مدیر به‌حساب می‌آید.

توسعه دهندگان، نوازندگان، هنرمندان، دانشمندان نیز با توسعه‌ این شبکه اکنون ابزاری دارند که به واسطه‌ آن می‌توانند خلاقیت خود را کنترل و آن‌ها از لحاظ امنیت، حفظ کند. از طرفی این داده‌ها همیشه در دسترس آن‌ها خواهد بود.

این شبکه، تنها به ذخیره‌ی سازی ارز دیجیتال نمی‌پردازد. این شبکه تلاش می‌کند تا به کمک افرادی پرشور و خلاق، به بازسازی آینده، حال و گذشته بپردازد و با تقسیم آن به بیت‌های کوچک از مسیر تنگ اینترنت به سلامت عبور کند.

با این حال اگر در پی معاملات این ارز هستید دقت کنید که این مقاله تنها به معرفی آن می‌پردازد و هیچ مسئولیتی در قبال ضرر یا سود شما از خرید و فروش تن بر عهده نمی‌گیرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی