کد خبر: ۲۵۰۷۸
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد.

ضعف در روزآمد کردن فناوری‌های نوین در صنعت برق|باید تکنولوژی روز دنیا را در این صنعت پیاده‌سازی کرد

نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق کشور، گفت: ایجاد زمینه‌های لازم برای ورود دانش فنی و فناوری‌های نوین این صنعت به کشور، برای جلوگیری از عقب ماندگی در این حوزه، برای صنعت برق بسیار کلیدی است؛ چرا که این صنعت کاملا مبتنی بر فناوری است و سرعت بخشیدن به توسعه آن در گرو پیاده سازی تکنولوژی روز دنیا است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ورود فناوری‌های نوین و هوشمندسازی تجهیزات کاربردی در صنعت برق به ویژه در صنایع انرژی می‌تواند انقلابی نوینی را در این صنعت ایجاد کند؛ چرا که اکثر کشور‌ها با استفاده از این تکنولوژی‌ها توانستند چرخه صنعت انرژی را به گردش در بیاورند و قدمی در حوزه کاهش مشکلات کلیدی از جمله فرسودگی تجیهزات و نیز قطعی برق بردارند. امروزه استفاده از پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند راهگشای توسعه صنعت برق کشور باشد. این مهم نیاز به سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی در این حوزه است.

در همین رابطه پیام باقری نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق کشور، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در پاسخ به سوالی مبنی براینکه امروزه همه کشور‌ها به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کرده اند، به نظر شما مسئولان کشور تا چه حدی بحث بکارگیری تکنولوژی نوین را جدی گرفته‌اند، اظهار کرد: موضوع فناوری‌های نوین در صنعت برق که یک صنعت دانش‌پایه محسوب می‌شود، از اهمیت بسزایی برخوردار است. نکته اینجاست که محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، تا حد زیادی دست ما را برای بهره مندی از فناوری‌های نوین و روز دنیا و همچنین انتقال تکنولوژی و دانش فنی بسته است. به همین دلیل ما در صنعت برق ظرف سال‌های اخیر در روزآمد کردن تکنولوژی محصولات خود با موانع جدی مواجه بودیم و در برخی موارد نتوانسته ایم با پیشرفت تکنولوژی‌های نو در صنعت برق کشور‌های دنیا همگام شویم.

وی تصریح کرد: از این رو ایجاد زمینه‌های لازم برای ورود دانش فنی و فناوری‌های نوین این صنعت به کشور، برای جلوگیری از عقب ماندگی در این حوزه، برای صنعت برق بسیار کلیدی است، به ویژه آنکه این صنعت کاملا مبتنی بر فناوری است و سرعت بخشیدن به توسعه آن در گرو پیاده سازی تکنولوژی روز دنیا است.

باقری افزود: خوشبختانه در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت برق فعال شده اند و تعداد زیادی از آن‌ها عضو سندیکای صنعت برق هستند. عمده این شرکت‌ها تلاش می‌کنند زمینه را برای تولید یا بازآفرینی فناوری‌های روز دنیا فراهم کنند. نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق کشور، خاطرنشان کرد: سندیکا و سایر نهاد‌های ذیربط هم با تمام توان از این شرکت‌ها حمایت می‌کنند تا فاصله صنعت برق کشور با تکنولوژی روز دنیا کم شود. امروز با اتکا به توان همین شرکت‌های دانش بنیان، گام‌های موثری در حوزه‌هایی مانند انرژی‌های تجدید پذیر، ساخت توربین‌های نسل جدید و تجهیزات با تکنولوژی بالا برداشته شده است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی