کد خبر: ۲۵۱۵۷
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

آیا عزم ملی برای راه‌اندازی ۲۰ میلیون اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری وجود دارد؟

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با بیان اینکه براساس حمایت‌های اساسی در سال ۱۴۰۱ توسعه فیبرنوری در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و برای تحقق آن نیاز به هم‌افزایی و عزم ملی در حوزه ارتباطات داریم تا ۲۰ میلیون اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری، مطابق با برنامه وزارت ارتباطات راه‌اندازی کنیم. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» هم اکنون شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت با چالش‌های زیادی مواجه هستند و این مهم باعث شده که کاربران بجای بهره‌مندی از اینترنت ثبات خانگی از اینترنت موبایل استفاده کنند. براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ بایستی ۸۰درصد خانوار‌ها و ۱۰۰ درصد کسبوکار‌ها با متوسط سرعت ۲۵ مگابیتبرثانیه به پهنباند ثابت دسترسی داشته باشند و دسترسی ۲۰ میلیون خانوار و ۵ میلیون کسبوکار تا سال ۱۴۰۴ به اینترنت پهنباند ثابت باید بر بستر فیبر نوری شکل بگیرد.

متاسفانه در دولت‌های گذشته این موضوع جدی گرفته نشده استآ، اما با روی کارآمدن دولت سیزدهم بحث توسعه اینترنت ثابت در اولویت کاری قرار گرفته است؛ بنابراین برای تحقق این مهم باید عزم و ارده ملی در این زمینه شکل بگیرد.

در همین راستا مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، ضمن تببین راهکار‌های توسعه بهتر دربخش مخابرات و به ویژه اینترنت ثابت گفته است توسعه دسترسی پرسرعت در بخش اینترنت ثابت، نیاز امروز کشور است که دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات نیز به درستی بر اهمیت توسعه آن صحه گذاشته است.

وی معتقد است با اتکا به توان دانش متخصصان بومی، زمینه ارتقا سیستم‌های مخابراتی به منظور پوشش بهتر و سرعت امن داده‌ها و دیتا و پایداری شبکه را ایجاد خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه براساس حمایت‌های اساسی در سال ۱۴۰۱ توسعه فیبرنوری در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و برای تحقق آن نیاز به هم‌افزایی و عزم ملی در حوزه ارتباطات داریم تا ۲۰ میلیون اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری، مطابق با برنامه وزارت ارتباطات راه‌اندازی کنیم.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی