کد خبر: ۲۵۲۹۷
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

تولید یک ماده استراتژیک و تحریمی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان آرکا عایق کاویان، از تولید ماده اولیه باکالیت (مواد مرکب یا کامپوزیتی) برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این محصول استراتژیک جز مواد تحریمی بوده است که هم اکنون توسط این شرکت تولید می‌شود.

حمیدرضا تاجیک مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان آرکا عایق کاویان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه یک نوع ماده اولیه در حوزه مواد مرکب یا کامپوزیتی تولید کردیم که در ساخت قطعات باکالتی و عایق حرارتی کاربرد دارد، اظهار کرد: این محصول برای اولین بار در کشور توسط این شرکت دانش‌بنیان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: ماده‌ی یاد شده اولین پلاستیک ترکیبی است که از مواد مرکب ساخته می‌شود. خواص نارسانایی الکتریکی و مقاومت در برابر گرما باعث شده اند تا این نوع پلاستیک برای رادیو و تلفن و عایق‌های الکتریکی به کار برده شود و وسایل آشپزخانه، جواهرات، اسباب بازی‌های کودکان و چوب پیپ هم همگی از جمله مصارف این نوع پلاستیک است. این ماده در قطعات نسوز مثل دسته قابلمه و قوری به رنگ سیاه و قهوه‌ای و نیز در صنایع نظامی و دفاعی کاربرد دارد. علاوه بر آن باکالیت با هدف تولید محصولات گوناگون در صنایع مختلف از جمله الکترونیک، تولید برق و هوافضا و با نام‌های تجاری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بنا به تخصص توانستیم این نوع محصول را تولید کنیم، افزود: میزان تولید براساس سفارش مشتری است و به طور متوسط میزان تولید این ماده استراتژیک حدود ۴ تن در سال است.

تاجیک ادامه داد: این شرکت کمتر از یکسال مجوز دانش بنیان را دریافت کرده است. براساس برنامه از پیش تعریف شده قرار است که در سال آینده تولید محصولات را توسعه و کیفیت آن‌ها را ارتقا دهیم. در حال حاضر سرمایه لازم برای تولید قطعات جانبی نداریم و انتظار داریم که در این زمینه حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت تا به امروز حمایتی اساسی انجام نداده است، گفت: براساس مذاکراتی که انجام شده قرار بود زمینی در اختیار ما قرار دهند، اما تا به امروز عملیاتی نشده است. همچنین در حوزه بیمه نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این محصول با توان و دانش فنی داخلی سازی شده است و اینکه یک محصول متناسب با نیاز کاربر باشد مهمترین ویژگی محصول ماست. در حال حاضر حدود ۶۰ درصد مواد اولیه داخلی شده است و با این روش جلوی ارزبری گرفته شده است.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی