کد خبر: ۲۵۶۱۱
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۲

شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۶۵ هزار شغل در کشور ایجاد کرده‌اند

معاون فناوری و نوآوری و وزیر علوم با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۶۵ هزار شغل در کشور ایجاد کرده‌اند، گفت: ۵۰ هزار شغل ایجاد شده در این شرکت‌ها، توسط دانش‌آموختگان و دانشگاهیان بوده است.

به گزارش«نبض فناوری» به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری و وزیر علوم در آیین معارفه سرپرست دانشگاه خلیج فارس و تجلیل از خدمات رئیس سابق این دانشگاه گفت: بوشهر جزو ۵ استانی است که با تصویب شورای عالی عتف، منطقه ویژه فناوری دارد و این موضوع ظرفیت زیادی برای توسعه شرکت های دانش بنیان در این استان ایجاد می کند.

وی افزود: بر اساس گزارشات، ۵۰ درصد اساتید دانشگاه خلیج فارس در حوزه فناوری و نوآوری وارد شده اند، که این مورد در سطح کشور حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است و حتی در این دانشگاه اقبال به حوزه‌های علوم انسانی و فناوری‌های نرم زیاد است که این مشارکت‌ها بیانگر تلاش و کوشش تمامی اعضای هیئت علمی این دانشگاه برای حضور فعال در زیست بوم فناوری و نو آوری است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ایران در زمینه تولید علم رتبه ۱۵ را در جهان کسب کرده است و در منطقه نیز رتبه اول را داریم، در شرایط حاضر وقت آن است که این علم را به صورت کاربردی و عملیاتی دنبال کنیم.

وی همچنین درباره هماهنگی پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها گفت: انتظار می رود که روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در شوراهای تصمیم‌گیر یکدیگر عضویت داشته باشند و هر دو عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان باشند.

وی در پایان از خدمات و تلاش‌های دکتر عبدالمجید مصلح رییس پیشین دانشگاه خلیج فارس تشکر و قدردانی کرد و برای دکتر مدرسی سرپرست جدید این دانشگاه آرزوی توفیق کرد. ‌

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی