کد خبر: ۲۵۶۴۲
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۶

ایران تنها تولیدکننده سیلندر لکوموتیو در خاورمیانه/صرفه جویی ارزی یک میلیون دلاری

ساخت سیلندر موتور لکوموتیوها پس از انجام فرایند‎های بسیار پیچیده به تولید انبوه رسیده است. این قطعه کاربردی جزو قطعات نیروی محرکه موتور لکوموتیو محسوب می‌شود.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، امین علایی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مبنا اجزاء دقیق قائم با بیان اینکه محصول تولیدی این شرکت سیلندر موتور لکوموتیو است، گفت: این محصول استراتژیک با توجه به نیاز صنعت ریلی کشور طراحی و ساخته شده و تاکنون بیش از 8000‌ قطعه به‌صورت چدنی و کرومی به مشتریان تحویل داده شده است.

تنها تولیدکننده در خاورمیانه

ساخت سیلندر موتور لکوموتیوها پس از انجام فرایند‎های بسیار پیچیده به تولید انبوه رسیده است. این قطعه کاربردی جزو قطعات نیروی محرکه موتور لکوموتیو محسوب می‌شود. این قطعه به‌واسطه احتراقی که داخلش صورت می‌گیرد، باعث روشن شدن موتور می‌شود.

این محصول در صنعت نفت و کشتیرانی نیز کاربرد دارد اما عمده استفاده آن در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است. این قطعه توسط مهندسین ایرانی کاملاً بومی‌سازی شده و این شرکت تنها تولیدکننده آن در خاورمیانه است.

این محصول نسبت به نمونه آمریکایی خود ارتقا پیدا کرده است و قیمت پایین و به‌صرفه، در دسترس بودن، خدمات پس از فروش و گارانتی از مزیت‌های این محصول نسبت به نمونه خارجی خود محسوب می‌شود.

یک‌میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در سال

این محصول توانسته سالیانه حدود یک‌میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته باشد. در این شرکت در حال حاضر 23 نفر به‌صورت مستقیم و 10 نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مبنا اجزاء دقیق قائم با اشاره به این‌که حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باعث رشد و پیشرفت شده، افزود: مزایا و حمایت‌هایی که این مجموعه به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند کاملاً واقعی و کارساز است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
آخه چرا این همه دروغ می نویسید
اگر این همه پیشرفت داشتیم دیگه چه نیاز به واردات داریم
این حرفها چی این همه مدت به خورد ماها میدین؟
تازه اگرهم درست کرده باشن که دمشون هم خیلی گرم و ایولالله یه سری از ما بهترون توی همین کشور خودمون (همون خودیا) میان توسر اینها میزنن باز از چین و تایوان یا افغانستان میرن همونو می گیرن میارن اینجا هم رانتشو می خورن هم چند برابر قیمت اصلی وارد بازار می کنن
بس کن تورو خدا !!!!
0
0
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی