کد خبر: ۲۵۷۹۳
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۶

برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی کودکان باید قوانینی در حوزه تنظیم‌گری فضای مجازی تدوین شود

کشور‌های مختلف در راستای حمایت از کودکان و نوجوانان در اینترنت، پلتفرم‌های فضای مجازی را در حوزه تنظیم گری قرار داده و تنظیم گران نیز در این باره موظف شده اند بر عملکرد پلتفرم‌ها نظارت کامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه با گسترش و توسعه فناوری شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی هستیم به گونه‌ای این آسیب‌ها و جرائم در فضای مجازی، با روند فزاینده‌ای مواجه است و ضروری است که مدیریت فضای مجازی با روش‌های اصولی و صحیحی مدیریت شود.

براساس این گزارش اکثر کشور‌ها با تدوین قوانین و مقرارت سختگیرانه، فضای مجازی را مدیریت کرده و از کاربران این حوزه به خصوص کودکان و نوجوانان محافظت می‌کنند.

در کشور ما نیز مسئولان برآنند که با تدوین قوانین این فضا را چارچوب خاصی هدایت کنند تا افراد جامعه به ویژه کودکان آسیب نبینند.

در همین راستا سندی با هدف ارتقای بهره برداری از فضای مجازی و صیانت از خردسالان، کودکان و نوجوانان و فراهم سازی فضای ویژه در چارچوب فرهنگ اسلامی – ایرانی برای استفاده مناسب از فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی برای آن‌ها تدوین و به تصویب شورای عالی فضای مجازی کشور رسیده است.

باید این نکته را تأکید کرد که امروزه استفاده از فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت در میان افراد جامعه به ویژه کودکان ونوجوانان رشد چشمگیری داشته است که به موجب آن نگرانی‌هایی را نیز برای افراد جامعه و خانواده‌ها به دنبال داشته است. استفاده از اینترنت و فضای مجازی علاوه بر محاسن دارای معایبی نیز است که عدم آشنایی کامل با فضای مجازی می‌تواند آسیب‌هایی را برای افراد جامعه به دنبال داشته باشد.

کشور‌های مختلف در راستای حمایت از کودکان و نوجوانان در اینترنت، پلتفرم‌های فضای مجازی را در حوزه تنظیم گری قرار داده و تنظیم گران نیز در این باره موظف شده اند بر عملکرد پلتفرم‌ها نظارت کامل داشته باشند؛ بنابراین مسئولان کشور نیز باید در چارچوب طرح تنظیم‌گری قانون فضای مجازی اولویت‌های خود را برای صیانت از کودکان تعیین کنند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی